شرکت‌های معدنی، امنیت سایبری خود را افزایش دهند

شرکت‌های معدنی، امنیت سایبری خود را افزایش دهند

دنیای معدن -اینترنت اشیا گونه‌ای از فناوری معرفی می‌شود که در ساده‌ترین تعریف، امکان ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها را در شبکه‌ای اینترنتی فراهم می‌کند که در این شبکه این ابزار می‌توانند با کاربران‌شان تعامل داشته باشند.

استفاده از این فناوری هر چند می‌تواند به ارتقای کیفیت مشاغل معدنی بینجامد اما مانند هر پدیده نویی در کنار پیامدهای مثبت، جنبه‌های منفی نیز دارد. توسعه کاربرد اینترنت و فناوری‌های مربوط به آن در شرکت‌های معدنی بیش از هر چیزی، آنها را مستعد تهدید به وقوع حمله‌های سایبری می‌کند؛ آسیبی که می‌تواند فعالیت یک شرکت معدنی را به تعطیلی بکشاند. شرکت مخابراتی «اینمارست» در انگلیس در گزارشی پژوهشی که در این باره انجام داده، به ابعاد مختلف بکارگیری فناوری اینترنت اشیا و تاثیر حمله‌های سایبری بر کارکرد شرکت‌های معدنی پرداخته است. این در حالی است که اینترنت اشیا این ظرفیت را دارد که سبب کاهش آثار مخرب معدنکاری بر محیط‌زیست شود، امنیت کار را در معادن بالا ببرد و عملیات ماشینی خودکار را ارتقا دهد.

همچنین با کمک این فناوری می‌توان امکان پیش‌بینی را در فرآیند کار آسان کرد، هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش داد و داده‌ها و تحلیل‌های لحظه‌ای را به کنترل درآورد. به گزارش صمت به نقل از ماینینگ‌فناوری، گزارش‌های جدید هشدار می‌دهد که شرکت‌های معدنی باید امنیت سایبری خود را افزایش دهند. این هشدار برآمده از نتیجه یک پژوهش جدید است که به وسیله شرکت «اینمارسَت» (Inmarsat Telecommunications company) انجام شده است. این گزارش تاکید می‌کند شرکت‌های معدنی باید در ارتقای امنیت سایبری خود گام‌های جدی‌تری بردارند. این امر در حالی اهمیت خود را نشان می‌دهد که فناوری اینترنت اشیا به این صنعت ورود پیدا کرده و شرکت‌های معدنی با ارتقای امنیت سایبری خود می‌توانند هر چه بیشتر از حضور این فناوری در عملیات معدنی بهره ببرند. این در حالی است که رویارویی با چالش‌های امنیتی که در این حوزه وجود دارد، برای شرکت‌هایی که ماهیت کار آنها معدن و صنایع معدنی است، سخت تلقی می‌شود. در تهیه گزارش پژوهشی اینمارست که «آینده اینترنت اشیا در کسب و کارها» نام دارد، حدود ۱۰۰ شرکت معدنی در سراسر جهان شرکت کردند.

این شرکت‌ها در پاسخ‌های خود اظهار کردند رویارویی با چالش‌های امنیتی که در فناوری اینترنت اشیا وجود دارد، مشکل‌ساز است. علاوه بر اینها آنچه پیش‌بینی می‌شود توسعه فناوری اطلاعات را در بخش معدن دچار مشکل کند، کمبود چشمگیر مهارت‌ در این زمینه است. ۶۴ درصد شرکت‌های معدنی که در این گزارش پاسخگو بودند، اظهار کردند نیاز دارند مهارت‌های سایبری خود را ارتقا دهند. جو کار مدیر بخش معدن اینمارست در این باره می‌گوید: معدنی که با استفاده از امکانات اینترنتی فعالیت می‌کند، آسیب‌پذیرتر است زیرا استفاده از فناوری اینترنت اشیا در یک شرکت معدنی، بخش‌های بیشتری از فعالیت‌های یک شرکت را به شبکه اینترنت مرتبط می‌کند. در نتیجه، بیشتر شرکت‌هایی که خود را به این فناوری مجهز نکرده‌اند، مستعد هستند که مورد حمله سایبری قرار بگیرند. این حمله می‌تواند از سوی گروه‌های مدافع محیط‌زیست باشد که به دنبال مانع‌تراشی برای پروژه‌های معدنی هستند یا از سوی کسانی که در حمایت دولت‌ها به جاسوسی سایبری دست می‌زنند. در همین حال افزایش وابستگی بخش معدن به داده‌ها در عملیات معدنی و فرآیند سوددهی به این معنی است که آثار منفی نبود امنیت کافی در محیط کار، احتمال خطر را بالا می‌برد.

در حالی که تا یک دهه پیش، نفوذ به اطلاعات یک شرکت و از بین بردن آنها تنها یک مشکل به شمار می‌آمد، امروز چنین رویدادی می‌تواند فعالیت یک معدن را به تعطیلی بکشاند. این دغدغه وجود دارد که شرکت‌های معدنی باید تلاش بیشتری برای ارتقای خود در این باره انجام دهند. پژوهش اینمارست همچنین نشان می‌دهد با وجود آگاهی شرکت‌های معدنی از حمله‌های امنیتی در حال رشدی که با فناوری اینترنت اشیا ارتباط دارند، شرکت‌های کمی استفاده از سامانه‌های امنیتی جدید را در دستور کار قرار داده‌اند.
این گزارش همچنین اشاره می‌کند که تنها ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان، تمایل به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید امنیتی داشته‌اند. علاوه بر این، تنها ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این پژوهش گفته‌اند به دنبال استخدام نیروی جدید هستند تا کمبودها را در این زمینه مورد توجه قرار دهند.
در نتیجه این یافته‌ها، کار بر نیاز مشاغل معدنی به ارتقای خود در زمینه اینترنت اشیا و امنیت دیجیتالی تاکید دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا