پارسی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

برنامه تولید ۱.۵ میلیون تنی فولاد هرمزگان در سال جاری

برنامه تولید ۱.۵ میلیون تنی فولاد هرمزگان در سال جاری

گروه صنایع معدنی >فولاد - فولاد هرمزگان براساس برنامه‌ای که در دستورکار قرار داده‌ است، امسال به ظرفیت اسمی خود دست پیدا می‌کند. این اتفاق پس از حدود ۸ سال از به آغاز تولید این شرکت محقق می‌شود.هرمزگان معتقد است رشد ایجاد شده در فولاد هرمزگان ناشی از تغییر نگرش مدیریت است.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ماین نیوز با محمدجعفر پارسی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان را می‌خوانید:

میزان تولید فولاد هرمزگان در سال قبل چه میزان بود؟

بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن تولید اسلب صورت گرفت که ضمن تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید ۲۳ درصد رشد هم نسبت به تولید سال ۱۳۹۵ نشان داد.

چه علتی منجر به رشد ۲۳ درصدی تولید شد؟

علت این رشد به تغییر نگرش مدیریت باز می‌گردد؛ یعنی سیستم‌های کارگروهی در سازمان جاری شد. همچنین قیمت اسلب و فروش ما نیز نسبت به سال گذشته بهتر شد. زمانی که قیمت کاهش می‌یابد یعنی تقاضا کم و عرضه زیاد است. ما نیز براساس سفارش فروش را انجام می‌دهیم؛ یعنی ممکن است تولید را در برهه‌ای از زمان کاهش دهیم زیرا تولید نمی‌کنیم که محصول را در انبار نگه ‌داریم. زمانی که قیمت افزایش پیدا می‌کند، یعنی سفارش زیاد است. در واقع این موضوع بر میزان تولید تاثیرگذار است. البته باید به این نکته اشاره داشت که در سال ۹۶ تولید گندله در کشور هم افزایش یافت در حالی که در سال ۹۵ به دلیل کمبود گندله توقف‌هایی در تولید داشتیم اما در سال ۹۶ به دلیل کمبود گندله چندان توقفی نداشتیم. از سوی دیگر مقداری شرایط فرآیند و تغییر دستور‌العمل‌ها و افزایش به‌کارگیری سیستم‌هایی کارگروهی توانستیم تولید را افزایش دهیم.

آقای ارزانی خود شخصی فنی هستند، آیا همین موضوع در افزایش تولید تاثیرگذار است؟

بله به‌هرحال آقای ارزانی با یک تجربه‌ای ۳۰ ساله‌ از فولاد مبارکه به فولاد هرمزگان آمدند و توانستد برخی سیستم‌هایی که در مبارکه وجود دارد را در این شرکت اجرا کنند. بدون شک این موضوع تاثیر بسیار بالایی در اتفاق‌های رخ داده داشت.

آیا پروژه جدیدی در حوزه تولید در دستورکار است؟

برنامه ما برای امسال آن است که حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اسلب تولید کنیم.

ظرفیت تولید چه میزان است؟

ظرفیت اسمی شرکت ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

یعنی امسال فولاد هرمزگان به ظرفیت اسمی خود دست پیدا می‌کند؟

برنامه این است.

تا به حال این میزان تولید داشته‌اید؟

خیر، سال ۹۵ حدود ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تن اسلب تولید شد که این رقم برای سال ۹۶ به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید. همچنین طبق برنامه برای امسال میزان تولید ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد بود. فولاد هرمزگان در سال ۹۰ به نخستین تولید خود رسید که پس از گذشت حدود ۸ سال از آغاز تولید می‌تواند به ظرفیت اسمی دست پیدا کند. البته دست یافتن به ظرفیت اسمی با یک گندله و آهن اسفنجی استاندارد است که گندله استاندارد در بازار وجود ندارد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا