رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زرند :

"زغال‌سنگ" به زودی از باطله کارخانه زغال‌شویی زرند فرآوری می‌شود

گروه معادن >زغال‌سنگ - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند گفت: به زودی توسط سرمایه‌گذاران خارجی از باطله کارخانه زغال‌شویی زرند زغال‌سنگ فرآوری می‌شود.

به گزارس ماین نیوز، مهدی باصره با اشاره به اینکه زغالسنگ از دیرباز به عنوان مهمترین منبع تامین انرژی در جهان مطرح بوده است، اظهار داشت: با فرآوری زغالسنگ از باطله کارخانه زغالشویی زرند آلایندگی زیست‌محیطی در اطراف محوطه این کارخانه با این طرح حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه این کار در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان زرند اجرا می‌شود، تصریح کرد: هدف از این کار فرآوری زغالسنگ و جلوگیری از خام‌فروشی است و در این زمینه تمام توان منطقه را به‌کار گرفته‌ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند با اشاره به نشستی که با حضور سرمایه‌گذران چینی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این نشست مصوب شد تا در جهت بهبود وضعیت اشتغال و صنایع شهرستان زرند از باطله کارخانه زغال‌شویی، زغال‌سنگ فرآوری شود.

وی با توجه به نیاز بیشتر جهان به انرژی، زغالسنگ را یکی از مهمترین مواد مورد مصرف انرژی در جهان دانست و افزود: با وجود مزایای استفاده از نفت و گاز در مصارف صنعتی و خانگی هنوز زغالسنگ سهم مهمی از تامین انرژی مورد نیاز دنیا را بر عهده دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا