وضعیت دو قرارداد خارجی ساپیا از زبان رئیس هیات مدیره

وضعیت دو قرارداد خارجی ساپیا از زبان رئیس هیات مدیره

محمدعلی سید ابریشمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو گفت: پیشرفت فناوری‌های نوین شرایط را برای عرضه خودروهای برقی به بازار فراهم کرده و خودروسازان داخلی نیز برای اینکه از بازار عقب نباشند باید برای طراحی خودروها جدید اقدام کنند.


رئیس هیات‌مدیره سایپا از ورود اولین خودرو برقی تولید داخل تا پایان سال خبر داد و وضعیت دو قرارداد خارجی ساپیا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدعلی سید ابریشمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو گفت: پیشرفت فناوری‌های نوین شرایط را برای عرضه خودروهای برقی به بازار فراهم کرده و خودروسازان داخلی نیز برای اینکه از بازار عقب نباشند باید برای طراحی خودروها جدید اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، خودرو برقی تولید داخل برای اولین بار تا پایان سال وارد بازار می‌شود.

این مقام مسئول درباره همکاری شرکت‌های خودروسازی خارجی با ساپیا در دوره پسابرجام گفت: شرکت نیسان که پیش از این بازار ایران را به‌خاطر بازار آمریکا و اعمال تحریم‌ها ترک کرده بود، در رایزنی‌های چند ماه اخیر موافقت کرده تا محصولات این شرکت در ایران تولید شود.

به گفته سید ابریشمی نیسان به خاطر تامین قطعات یدکی لطمه زیادی به کشور وارد کرد اما اخیرا با توجه به محدودیت هایی که دولت قائل شده، در مذاکره با نیسان شرایط ویژه ای دیده که باید با شرکت تولیدکننده داخلی همکاری کند.

وی درباره مذاکره با شرکت کیا کره جنوبی گفت: این شرکت با توجه به شرایط جدید ایران ابراز تمایل کرده که چند محصول را در شرکت پارس‌ خودرو تولید کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا