کارخانه ذوب آهن ملایر با بیش از ۲۰ سال سابقه تعطیل شد/ ۲۰۰ کارگر بیکار شدند

کارخانه ذوب آهن ملایر با بیش از ۲۰ سال سابقه تعطیل شد/ ۲۰۰ کارگر بیکار شدند

دنیای معدن - عضو از انجمن فولاد با تایید خبر تعطیلی این کارخانه گفت که چندین بار این کارخانه تعطیل شده و دوباره فعالیت خود را از سر گرفته است تا این که نهایتا سال گذشته به طور کامل فعالیتش متوقف شده و به تعطیلی کشیده شد.

دوی ماراتن تعطیلی، این بار به کارخانه ذوب آهن ملایر رسید، این کارخانه نخستین کارخانه ذوب آهن آلیاژی غرب کشور است که در سال ۸۳ در شهرستان ملایر افتتاح شد.

عضو از انجمن فولاد با تایید خبر تعطیلی این کارخانه گفت که چندین بار این کارخانه تعطیل شده و دوباره فعالیت خود را از سر گرفته است تا این که نهایتا سال گذشته به طور کامل فعالیتش متوقف شده و به تعطیلی کشیده شد.

عضو انجمن فولاد ادامه داده است که سال گذشته قرار بود به این کارخانه وام 20 میلیارد تومانی داده شود تا تولیدش از سر گرفته شود اما متأسفانه این موضوع محقق نشد و 20 میلیارد به آنان داده نشد تا این که نهایتا کارخانه بسته شد.

لازم به ذکر است که در این کارخانه حدود 200 نفر مشغول به کار بودند که در نهایت به دلیل ایجاد نوسانات قیمت در بازار آهن و فولاد، کمبود نقدینگی، رکود بازار و مشکلات اقتصادی با مشکل مواجه و منجر به تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی شد و تمامی 200 کارگر آن بیکار شدند. کارشناسان میگویند در حالی تلاشی برای بازگشایی و بازتولید شرکت ذوب آهن آلیاژی صورت نگرفته است که گفته می شود این کارخانه با ظرفیت تولید 100 هزار تن شمش فولاد می تواند زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم کند.

نسیم

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا