حمایت از ذوب آهن اصفهان در دستور کار اولویت دار دولت است

حمایت از ذوب آهن اصفهان در دستور کار اولویت دار دولت است

دنیای معدن -دکتر حجت ا... میرزایی معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ به اتفاق دکتر فاضل در واپسین روزهای سال 95 (‌28 اسفند ماه )ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان ،‌ طی نشستی با مهندس صادقی مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو نمود . در این نشست که با حضور قادری سرپرست حوزه معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی ، خطیبی مدیر حوزه مدیرعامل و امیری مدیر روابط عمومی شرکت و به منظور بررسی بسته پیشنهادی ذوب آهن اصفهان جهت حمایت دولت از این شرکت و برنامه های سال 96 در راستای حل مشکلات مالی و اقتصادی آن برگزار شد ، دکتر میرزایی طی سخنانی گفت : این مجتمع عظیم صنعتی که نمونه تمام عیار صنعتی شدن ایران است ، یکی از مهمترین بنگاه های اقتصادی کشور است و برای دولت ارزش بسیار ویژه ای دارد و لذا حمایت از ذوب آهن برای برون رفت از شرایط فعلی در دستور کار اول و اولویت دار دولت می باشد . وی افزود : خاطره صنعتی شدن ایران با تاسیس ذوب آهن اصفهان تداعی می شود و این شرکت به دلیل گستردگی ابعاد اجتماعی ، جمعیتی و مبادلات اقتصادی حداقل در چهار استان کشور تاثیر مستقیم دارد . ضمن این که این شرکت یکی از تامین کنندگان اصلی فولاد به عنوان یکی از نهاده های اصلی بخش صنعت و اقتصاد کشور می باشد. معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : استمهال و تنفس یک ساله بدهی های ذوب آهن در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد تصویب قرار گرفته است و مقدمات تهاتر بدهی های این شرکت با مطالبات سهامدارش (تامین اجتماعی ) از دولت نیز در وزارت امور اقتصاد و دارایی مورد تصویب قرار گرفت که امیدوارم در روزهای ابتدایی سال 96 به تصویب هیات دولت برسد . وی ضمن اشاره به توافق کامل در هیات دولت جهت حل مشکلات ذوب آهن و به ویژه پی گیری معاونت اول ریاست جمهوری و سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، صنعت ، معدن و تجارت و امور اقتصاد و دارایی ، گفت : جهت بدهی های بانکی و مالی و همچنین تامین مالی پروژه های توسعه ای این شرکت اقدامات خوبی در دست اجرا می باشد و به طور کلی چشم انداز مثبتی در این بخش وجود دارد.

در این نشست که با حضور قادری سرپرست حوزه معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی ، خطیبی مدیر حوزه مدیرعامل و امیری مدیر روابط عمومی شرکت و به منظور بررسی بسته پیشنهادی ذوب آهن اصفهان جهت حمایت دولت از این شرکت و برنامه های سال 96 در راستای حل مشکلات مالی و اقتصادی آن برگزار شد ، دکتر میرزایی طی سخنانی گفت : این مجتمع عظیم صنعتی که  نمونه تمام عیار صنعتی شدن ایران است ،‌ یکی از مهمترین بنگاه های اقتصادی کشور است و  برای دولت ارزش بسیار ویژه ای دارد و لذا حمایت از ذوب آهن برای برون رفت از شرایط فعلی در دستور کار اول و اولویت دار دولت می باشد .

وی افزود : خاطره صنعتی شدن ایران با تاسیس ذوب آهن اصفهان تداعی می شود و این شرکت به دلیل گستردگی ابعاد اجتماعی ، جمعیتی و مبادلات اقتصادی حداقل در چهار استان کشور تاثیر مستقیم دارد . ضمن این که این شرکت یکی از تامین کنندگان اصلی فولاد به عنوان یکی از نهاده های اصلی بخش صنعت و اقتصاد کشور می باشد. 

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ تصریح کرد : استمهال و تنفس یک ساله بدهی های ذوب آهن در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد تصویب قرار گرفته است و مقدمات تهاتر بدهی های این شرکت با مطالبات سهامدارش (تامین اجتماعی ) از دولت نیز در وزارت امور اقتصاد و دارایی مورد تصویب قرار گرفت که امیدوارم در روزهای ابتدایی سال 96 به تصویب هیات دولت برسد .

وی ضمن اشاره به توافق کامل در هیات دولت جهت حل مشکلات ذوب آهن و به ویژه  پی گیری معاونت اول ریاست جمهوری و سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ ، صنعت ، معدن و تجارت و امور اقتصاد و دارایی ، گفت : جهت بدهی های بانکی و مالی و همچنین تامین مالی پروژه های توسعه ای این شرکت اقدامات خوبی در دست اجرا می باشد و به طور کلی چشم انداز مثبتی در این بخش وجود دارد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا