جلالپور راهش‌را از بسته‌اقتصادی‌دولت جدا کرد

جلالپور راهش‌را از بسته‌اقتصادی‌دولت جدا کرد

هنوز مرکب سیاستهای جدید دولت که به عنوان سیاستهای تسریع رشد نامیده شد خشک نشده است که محسن جلال پور رییس اتاق بخش خصوصی آن را موجب دردسر خواند و محتوایش را مبهم وغیر شفاف دانست.

رییس اتاق ایران که ادعا می کند بخش قابل توجه بسته ضد رکود را اتاق تهیه کرده است اجرای این بسته را به این دلیل که منابع آن قابل توجه نیست و معلوم نیست که همین میزان منابع نیز چگونه قرار است میان بنگاههای دولتی ،خصوصی و خصولتی توزیع شود.

رییس اتاق بخش خصوصی در جایی از سخنانش به موضوع کارآمدی و ناکارآمدی بنگاهها اشاره کرد و تاکید کرد که در بسته جدید معلوم نیست که معیار پرداخت اعتبارات چیست اشاره کرد . او احتمال می دهد شاید در جریان اجرای کار دولتی ها بالابی گری این منابع را در اختیار بگیرند.

به گفته وی این بسته می‌تواند التیام نسبی در وضعیت رکود ایجاد کند اما نمی‌تواند تمام مسائل را حل کند. در این مسیر پنج ماهه، ابهاماتی وجود دارد که باعث شده است چندان مشخص و شفاف نباشد.

جلال پور گفت: این‌که این بسته به چه طریقی اجرا و چگونه صرف شود، مشخص نیست، آیا قرار است دوباره به بنگاه‌های بزرگ و خصولتی که در سال‌های گذشته تسهیلات زیادی دریافت کرده‌اند بار دیگر منابع اختصاص داده شود یا به بخش خصوصی؟ مطمئنا بخش خصوصی روند اجرای این بسته را به دقت دنبال خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن تقدیر مجلس از رویکرد مدبرانه در تصویب برجام، درباره‌ وضعیت اقتصاد ایران توضیحاتی را ارائه و اظهار کرد: حال اقتصاد خوب نیست و شرایط مطلوبی ندارد. امروز اقتصاد ما با اصول درآمد‌های نفتی، انبوه تعهدات دولت، پروژه‌های نیمه‌تمام، رکود و غیره مواجه است که همگی نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب اقتصادی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ساعت 24، وی اضافه کرد: بخشی از این مشکلات به سوء‌تدبیرها و بخشی دیگر به تحریم‌های اقتصادی باز می‌گردد، اما بخش اصلی این مسائل به روال اقتصاد ایران در سالیان گذشته باز می‌گردد؛ اقتصادی که براساس توسعه اقتصاد دولتی بوده است

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا