شرکتهای طراحی و مونتاژ آسانسور رتبه بندی می شوند

شرکتهای طراحی و مونتاژ آسانسور رتبه بندی می شوند

مشهد- ایرنا- رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکتهای طراحی و مونتاژ آسانسور بر اساس دستورالعمل جدید شورای سیاستگذاری آسانسور در این وزارتخانه رتبه بندی می شوند.

منوچهر مداحی روز پنجشنبه در 'همایش ایمنی و استاندارد صنعت آسانسور و پله برقی' در مشهد افزود: در دستورالعمل جدید این شورا حساسیتها و دقتهای لازم برای ارتقا سطح ایمنی آسانسورها اعمال شده که مفاد آن در ارتباط با شرکتهای آسانسوری به مراتب سختگیرانه تر از مفاد دستورالعملهای پیشین است تا سطح ایمنی آسانسورها افزایش یابد.
وی ادامه داد: در خراسان رضوی در زمینه صدور پروانه طراحی و مونتاژ برای شرکتهای آسانسوری تغییری نسبت به گذشته ایجاد نشده اما صدور پروانه برای شرکتهای مشابه در استانهای دیگر کاهش داشته زیرا ضوابط سختگیرانه تری در خصوص مدیر فنی و تکنسین فنی اعمال شده است.
رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه بندی شرکتهای آسانسوری را از اقدامات جدید شورای سیاستگذاری آسانسور در این وزارتخانه اعلام و بیان کرد: پس از انجام کارهای کارشناسانه لازم دو هفته پیش قرارداد رتبه بندی شرکتهای آسانسوری با سازمان مدیریت صنعتی منعقد شد.
وی گفت: سازمان مدیریت صنعتی از سوی وزارت صنعت مجری مسئول اجرای رتبه بندی شرکتهای آسانسوری شده و این سازمان فراخوان برای گریدبندی شرکتها را روی سایت خود قرار می دهد تا شرکتهای آسانسوری به صورت خوداظهاری در این طرح شرکت کنند.
مداحی افزود: هیچ اجباری برای حضور شرکتهای آسانسوری در طرح گریدبندی سازمان مدیریت صنعتی نیست، علاقه مندان می توانند به سایت سازمان مدیریت صنعتی مراجعه کنند و اطلاعات شرکت خود را که کاملا محرمانه خواهد بود در محل مورد نظر درج کنند تا در رتبه بندی مشارکت داده شوند.
وی ادامه داد: در دستورالعملهای آتی شورای سیاستگذاری آسانسور در وزارت صنعت بطور قطع مساله رتبه بندی شرکتها دارای امتیاز خواهد بود تا خیلی از مشکلات و نگرانیها در خصوص ایمنی آسانسورها برطرف شود.
رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام بازرسی ادواری آسانسورها را از طرحها به منظور ارتقا این حوزه اعلام و بیان کرد: برای بازرسی الزامات قانونی وجود ندارد به همین منظور امید است با همکاری سازمان ملی استاندارد بتوان الزامات قانونی به منظور بازرسی ادواری آسانسورها ایجاد کرد.
وی به حضور 110 شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این استان بهتر است در رتبه بندی شرکتهای آسانسوری پیشگام شود و با سنجش جایگاه خود به لحاظ فنی و تکنیکی بتواند به ارتقای سطح ایمنی آسانسورها کمک کند.
مداحی با تاکید بر افزایش مهارت همراه با علم تکنسینهای آسانسور گفت: در این زمینه وزارت صنعت توافقی با سازمان فنی و حرفه ای کشور مبنی به منظور برگزاری دوره های آموزشی و آزمون ارتقای کیفی نیروی انسانی انجام داده است.
وی افزود: بر این اساس مدیران طراحی و مونتاژ آسانسور یا تکنسینها ملزم به گذراندن دوره بازآموزی در رشته یا تخصص خود به صورت حداقل دو بار در سال در یکی از مراکز آموزشی معتبر می شوند.
او ادامه داد: در گام نخست تا پایان امسال برگزاری دوره های آموزشی برای تکنسینهای شرکتهای آسانسوری از سوی سازمان فنی و حرفه ای نهایی می شود.
وی همچنین گفت: 1400 شرکت در سطح کشور دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور هستند.
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این همایش گفت: همه خسارتهای حوادث مترقبه ناشی از فقدان برنامه ریزی علمی و کارشناسانه در طراحی، استفاده یا نگهداری از تجهیزات و وسایل صنعتی یا نبود مقررات است.
حسن حسینی افزود: در حوزه آسانسور و پله برقی نیز به روز نبودن مهارت و کار مهندسی در نگهداری از تجهیزات و صدور مجوزهای بی رویه برای شرکتهای آسانسوری فاقد مهارت و علم لازم منجر به بروز حوادث شده است.
وی ادامه داد: شرکتهای آسانسوری نیازمند رتبه بندی برای ارزیابی توان فنی، خدماتی به ویژه خدمات پس از فروش هستند و تمام دستگاههای اجرایی مرتبط باید از سندیکای آسانسور و پله برقی برای حمایت حفظ ایمنی مردم حمایت کنند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: همایش ایمنی و استاندارد صنعت آسانسور و پله برقی در واقع یک اطلاع رسانی به مصرف کننده و تولیدکننده است تا افراد متخصص، ماهر و مورد تایید برای بهره مندی از خرید یا خدمات پس از فروش در ارتباط با آسانسور و پله برقی به آنان معرفی شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا