نوسان دلار با قیمت فلزات چه می‌کند؟ + نمودار

نوسان دلار با قیمت فلزات چه می‌کند؟ + نمودار

فولاد نیوز: قیمت آلومینیوم چقدر از نرخ دلار تاثیر می‌پذیرد؟

به گزارش«فولاد نیوز»،  بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت آلومینیوم در یک ماه اخیر روند نزولی را طی کرده و قیمت دلار هم در این یک ماه کاهش قیمت داشته است.
 

قیمت دلار در بیست و نهم خرداد ماه امسال 3288 تومان بوده که در  یک ماه اخیر 0.85 درصد کاهش قیمت داشته است.

قیمت آلومینیوم هم بیست‌و نهم خردادماه 1680.5 دلار بوده که ظرف یک ماه اخیر 1.01 درصد کاهش قمیت به خود دیده است.



اما این کاهش  قیمت‌ها می‌تواند به یکدیگر ارتباطی داشته باشد؟ در این مورد محسن زرگریان، مدیر عامل شرکت تفلون جنوب در مورد رابطه قیمت دلار با آلومینیوم در گفت‌وگو با اقتصادنیوز گفت: علت کاهش آلومینیوم قیمت بازار جهانی و نوسان قیمت بورس است.

او در مورد رابطه قمیت دلار با آلومینیوم گفت: قیمت دلار بر روی قیمت فلز آلومینیوم نیز قدری تاثیرگذار است.

زرگریان با اشاره به توافق هسته‌ای ایران یادآور شد که اگر با این توافق میزان دلارهای ورودی به کشور افزایش یابد، در قیمت فلزات و همچنین آلومینیوم نیز تاثیر دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قیمت برخی از فلزات پایه در یک ماه گذشته افت قیمت داشته و آلومینیوم هم در یک ماه گذشته روند رو به نزولی را طی کرده است.

در همین مورد مهدی یونسی، مشاور فروش شرکت آلومینیوم هم در مورد رابطه قیمت دلار با قمیت آلومینیوم به اقتصادنیوز گفت: علت اصلی کاهش قیمت آلومینیوم را می‌توان قیمت بازارهای جهانی، کسادی بازار داخل و نبود تعادل عرضه و تقاضا دانست.

یونسی افزود: در بورس یک فرمولی وجود دارد که قیمت دلار و قیمت‌ها در بورس لندن بر قیمت‌های داخلی فلزات تاثیر می‌گذارد. در چند وقت گذشته در بورس رقابتی وجود نداشته و قیمت آلومینیوم بر اساس دلار تغییر داشته است. در هر صورت قیمت فلزات بستگی به قیمت دلار خواهد داشت.

او هم به موضوع توافق اخیر هسته‌ای ایران اشاره و خاطرنشان کرد: با توافق هسته‌ای اگر قیمت دلار تغییر کند، آن وقت قیمت دلار در قیمت فلزات و آلومینیوم می‌تواند تعیین‌کننده باشد.              

منبع: اقتصاد نیوز

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا