وقتی سنگ آهن منیتیتی محبوب می‌شود+نمودار

وقتی سنگ آهن منیتیتی محبوب می‌شود+نمودار

گروه معادن >سنگ آهن - آهن چهارمین عنصر از نظر فراوانی در پوسته زمین بوده و اولین فلزی بود که توسط بشر کشف و برای 3000 سال به عنوان ابزار و تجهیزات جنگی استفاده شد. مصرف روزافزون این ماده معدنی امروز باعث تغییر تاریخ بشریت شده است. زنجیره فولاد با ارزش 970 میلیارد دلاری حدود 50 درصد کل ارزش زنجیره ارزش مواد معدنی و صنایع معدنی دنیا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ماین نیوز، آهن در طبیعت به صورت Fe2O3 یا هماتیت و یا Fe3O4 یا منیتیت که جاذب آهنربا است، یافت می‌شود.

- هماتیت: نوع پرعیار آن (55-65 درصد) مستقیما از معدن استخراج و در کوره فولادسازی شارژ می‌شود. استرالیا و برزیل دارندگان ذخایر عمده این نوع در دنیا هستند. مثلا 96 درصد صادرات سنگ آهن استرالیا هماتیتی است.

- منیتیت: ذخایر سنگ آهن منیتیت معمولا دارای عیار 20-40 درصد بوده و به منظور مصرف در کوره فولادسازی، نیاز به پرعیارسازی (آهن ربا) و یا فرآوری (کنسانتره 65 درصد عیار و خروج عناصر مزاحم از قبیل فسفر و گوگرد و ...) است. مصرف کنسانتره برای تولید فولاد کیفی بسیار مناسب است.

در فرآیند تولید کنسانتره، حدود 64 کیلوگرم CO2 استفاده می‌شود اما شارژ کنسانتره در کوره فولادسازی باعث کاهش گازهای گلخانه‌ای به میزان 172 کیلوگرم در هر تن فولاد می‌شود. سخت‌تر شدن قوانین مرتبط با تولید گازهای گلخانه‌ای در دنیا و کاهش عیار متوسط سنگ آهن هماتیتی معادن، از عوامل رو به گسترش مصرف سنگ آهن منیتیتی در آینده نزدیک خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا