مستقیمی در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

توانایی گل گهر برای تامین مالی پروژه‌های جهان فولاد سیرجان

توانایی گل گهر برای تامین مالی پروژه‌های جهان فولاد سیرجان

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون مالی پشتیبانی شرکت جهان فولاد سیرجان معتقد است: یکی از رویکردهای جهان فولاد سیرجان که از ابتدای فعالیتش مطرح شد، بحث جوانگرایی است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، عبدالمجید مستقیمی افزود: در حال حاضر کل نیروهای مشغول به کار در مجتمع حدود 170 نفر هستند.

وی درباره تامین مالی پروژه‌ها اظهار کرد: منابع ما از طریق فروش محصولات و منابع داخلی همچون سهامداران و بانک‌ها تامین می‌شوند. در چنین زمانی وضعیت فروش چندان جالب نیست زیرا نقدینگی در شرکت‌های خریدار کم بوده و پرداخت‌ها به صورت مدت‌دار انجام می‌شود.

خبرنگار ماین نیوز با عبدالمجید مستقیمی معاون مالی پشتیبانی شرکت جهان فولاد سیرجان گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

در حال حاضر و با توجه به اینکه در دوره پسابرجام قرار داریم، وضعیت مالی پشتیبانی شرکت جهان فولاد سیرجان به چه صورت است؟

خوشبختانه وضعیت فعلی بد نیست اما آن توقعی که از بازار و در زمینه فروش داشتیم برآورده نشده است زیرا منابع ما از طریق فروش محصولات و منابع داخلی همچون سهامداران و بانک‌ها تامین می‌شود. در چنین زمانی وضعیت فروش چندان جالب نیست زیرا نقدینگی در شرکت‌های خریدار کم بوده و پرداخت‌ها به صورت مدت‌دار انجام می‌شود. این موضوع کمی برای شرکت‌ها ایجاد مشکل می‌کند. در نتیجه وقتی ما با مشکل مواجه شویم بی‌شک سهامداران نیز با مشکل مواجه می‌شوند. تنها امید شرکت‌ها به سیستم بانکی است و انتظار دارند بانک‌ها بتوانند منابع مالی موردنیاز را تامین کنند. بانک‌هایی مانند سینا و تجارت که ما پیشتر نیز با آنها کار می‌کردیم، خوشبختانه تا الان همراهی داشته و امیدواریم پس از رفع تحریم‌ها و بازگشایی سوئیفت سیستم‌های بانکی همکاری بهتری داشته باشند و امیدوار هستیم منابع لازم از طریق سیستم بانکی و صندوق ذخیره ارزی تامین شود.

آیا با ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ایران و انجام فاینانس‌ از طریق آنها موافق هستید یا خیر؟ آیا پروژه‌ای دارید که از این سیستم برای تامین مالی استفاده کند؟

سمت و سوی سرمایه‌گذاری در جهان فولاد سیرجان و با توجه به قرارگیری هلدینگ گل‌گهر در کنار آن، چشم‌اندازی مشخص شده است. البته به ناچار باید بخشی از سرمایه‌گذاری از طریق فاینانس تامین شود و قطعا این اتفاق خواهد افتاد اما به دلیل اینکه سرمایه‌گذار اصلی شرکت ما گل‌گهر است باید سیاست‌های آن در مجامع مشخص شود که آیا تصمیم دارد به سمت فاینانس‌های خارجی یرود یا خود سرمایه را تامین کند. به نظر من گل‌گهر توانایی تامین سرمایه به اندازه پروژه‌های ما را در اختیار دارد.

آیا در آینده طرح توسعه‌ای در شرکت جهان فولاد سیرجان خواهید داشت؟

البته. در حال حاضر و براساس چشم‌اندازهای موجود 6 پروژه را در دست اجرا داریم. امیدوار هستیم این تعداد پروژه به نتیجه خوبی برسد. در صورتی که این مجموعه کامل شود، بدون‌شک فرآیند خط تولید از سنگ تا محصولات را کامل کرده و به سراغ محصولات پایین‌دستی خواهیم رفت.

رویکردها در مجتمع جهان فولاد سیرجان چیست؟

یکی از رویکردهای جهان فولاد سیرجان که از ابتدای فعالیتش مطرح شد، بحث جوانگرایی است. بومی‌گرایی و جوانگرایی تا به امروز جزء سیاست‌های شرکت بوده و نتیجه آن امروز قابل مشاهده است؛ به طوری که مدیران ما همه جوانانی هستند که از ابتدا وارد کارخانه شدند و بخش عمده نیروها را از میان نخبگان و افراد تحصیل‌کرده منطقه سیرجان انتخاب کرده‌ایم.

چند پرسنل در مجتمع جهان فولاد سیرجان مشغول به کار هستند؟

در حال حاضر کل نیروهای مشغول به کار در مجتمع حدود 170 نفر هستند. از سوی دیگر 100 نفر نیروی پیمانکاران نیز در شرکت فعالیت می‌کنند.

آیا شرکت رویکرد صادراتی دارد؟

بله با توجه به این رویکرد، اولین محصول تولیدی شرکت به میزان 20 هزار تن و از طریق خریدار صادر شد.

با رویکرد پسابرجام برنامه‌ای برای همکاری با شرکت‌های بین‌المللی از سوی جهان فولاد سیرجان در دست اجرا است؟

با توجه به اینکه شرکت نوپا و جوانی هستیم، تمهیدات لازم برای همکاری با شرکت‌های بزرگ و معرفی برند جهان فولاد سیرجان به شرکت‌های بزرگ بین‌المللی شروع شده است؛ به طوری که در نمایشگاه سمپوزیم فولاد نیز با شرکت‌های مختلف مذاکرات صورت گرفته و جمع‌بندی این مذاکرات در جلسه‌ای با حضور مدیریت عامل تصمیم‌گیری خواهد شد.

آب بک موضوع حیاتی برای منطقه سیرجان است، چه برنامه‌ای در این باره در جهان فولاد سیرجان وجود دارد؟

تامین اصلی آب شرکت از طریق کنسرسیوم که آب را از خلیج فار س به سه نقطه سرچشمه، چادرملو و سیرجان، انتقال می‌دهد، انجام خواهد گرفت اما تا زمانی که این پروژه فعال شود، قطعا از چاه‌های محلی که لوله‌گذاری شده تامین آب صورت می‌گیرد. بطور کلی فکر نمی‌کنم در زمینه تامین آب مشکلی وجود داشته باشد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا