بیش از ۹ میلیون تن مواد معدنی در خراسان جنوبی استخراج شد

بیش از ۹ میلیون تن مواد معدنی در خراسان جنوبی استخراج شد

دنیای معدن - معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ میلیون و ۱۲۷ هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است.

محمد سالاری اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان استخراج اسمی معادن 10 میلیون و 745 هزار تن است پیش بینی می شود میزان استخراج واقعی معادن در سال 94 بیش از میزان استخراج اسمی باشد.

وی گفت: مواد معدنی استخراج شده خراسان جنوبی علاوه بر نیاز کارخانه های استان برای فرآوری به خارج از کشور نیز صادر می شود.

معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه 51 نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده است، بیان کرد: منیزیت، گرانیت، مرمریت، بنتونیت، زغال سنگ، خاک صنعتی، خاک نسوز و مس از جمله مواد معدنی استخراج شده استان هستند.

سالاری با بیان اینکه در حال حاضر 419 معدن در خراسان جنوبی دارای پروانه بهره برداری هستند، یادآور شد: این معادن بیش از 2 میلیارد و 400 هزار تن ذخیره داشته و برای 8 هزار و 300 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 111 فقره گواهینامه اکتشاف معدن در استان صادر شد که ذخایر قطعی این معادن 380 میلیون تن بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا