بهترین آگهی‌های‌تبلیغاتی سال2015 +عکس

بهترین آگهی‌های‌تبلیغاتی سال2015 +عکس

سال 2015 پر بود از انواع آگهی‌های درخشان که چشم بینندگان زیادی را به سمت خود کشاند. در این سال از کمپین‌های ویروسی گرفته تا آگهی‌های کلاسیک‌ سوپر بول در میان آگهی‌ها وجود داشت.

 در این گزارش به 10 آگهی برتر از نگاه وب‌سایت معتبر Business Insider در سال 2015 می‌پردازیم. از نظر انتخاب‌کنندگان آگهی‌های برتر سال رو به پایان، اگر قرار باشد یک تم مشخص برای آگهی‌های برتر در نظر گرفت باید رفت سراغ گرایش تبلیغات‌چی‌ها به سمت جا شدن در دل بیننده‌ها یا تقویت ایده توانمندسازی. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرصت امروز، امسال هم مثل سال پیش از آن برخی آگهی‌های انتخاب شده آشنا هستند و برخی دیگر گمنام‌تر از همتایان خود به نظر می‌رسند. معیارهای Business Insider برای انتخاب آگهی‌های برتر سال 2015 اصالت، ارزش‌ سرگرم‌کنندگی و موفقیت در بیان داستان است. پس از بررسی این سه معیار فهرست زیر به‌دست آمده است:


1-‌ آگهی لاتاری کریسمس اسپانیا

«بالاترین پاداش، به اشتراک‌گذاری است»


این آگهی که متعلق به کشور اسپانیا است، داستان متاثرکننده یک مامور امنیتی را روایت می‌کند که تمام شب بیدار است و ساعت‌های طولانی شب را با مانکن‌های یک مرکز تولید مانکن می‌گذراند! او با مانکن‌های سر تا پا سفید، خوش و بش می‌کند، عکس سلفی می‌گیرد، بهشان غذا تعارف می‌کند، با آنها تیم فوتبال درست کرده و فوتبال بازی می‌کند و حتی مانکن‌‌ها را در موقعیت تعارف کیک یا آب دادن به گلدان قرار می‌دهد. طبعا کارکنان این مرکز صبح‌ها با دیدن این صحنه‌ها شگفت‌زده شده و البته لذت می‌برند.

آقای مامور همچنین با کمک مانکن‌ها برای کارکنان مرکز در روز میلاد حضرت عیسی جشنی ترتیب می‌دهد و آنها را شگفت‌زده می‌کند. در پایان داستان کارکنان مرکز که بلیت لاتاری کریسمس برده‌اند و عکس‌شان در روزنامه هم چاپ شده به سخاوت و گشاده‌دستی مامور مهربان امنیتی پاسخ خوبی می‌دهند و مبلغ را به او تقدیم می‌کنند. این آگهی طوری ساخته شده که گویی در حال تماشای آگهی کوتاهی از شرکت پیکسار هستید. برای شخصیت اصلی این داستان یک حساب کاربری در اینستاگرام ساخته شده که 11‌هزار دنبال‌کننده دارد.

***

2-‌ آگهی ورزش انگلستان
 

«دخترها می‌توانند»


این کمپین که توانسته چندین جایزه را از آن خود کند، طراحی شده تا به همه خانم‌ها در هر سنی، با هر ظاهری، در هر سایزی و با هر اندامی بگوید که تحرک داشته باشند. در این آگهی تبلیغاتی که روی ملودی یکی از آهنگ‌های خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی، مسی الیوت ساخته شده، خانم‌های زیادی دیده می‌شوند که با هر سن و قد و وزن و شکل ظاهری در حال ورزش کردن و لذت بردن از این کار هستند.

خانم‌هایی که حتی رنگ پوست در کارشان تاثیر نگذاشته و توانایی خود را نشان می‌دهند. این آگهی بسیاری از خانم‌ها را تشویق به انجام ورزش کرده و برایشان انگیزه تحرک به‌وجود آورده است. خانم‌های حاضر در این آگهی همه نوع ورزشی انجام می‌دهند از دویدن ساده گرفته تا مشت‌زنی. آنها تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا خوب از پس کار بربیایند. این کمپین صدها‌هزار دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد و بسیاری را به ورزش کردن ترغیب کرده است.

***

3-‌ آگهی وب‌سایتFanpage.it

«بزنش!»



این ویدئوی تبلیغاتی که در واقع یک نوع اطلاع‌رسانی است، از سوی یک روزنامه‌نگار ایتالیایی ساخته شده است. ویدئوی او تا به‌حال بیش از 31‌میلیون بار در یوتیوب دیده شده است. جالب است بدانید که این ویدئو در ایران در شبکه‌های اجتماعی میان مردم بسیار دست به دست شده است. در این ویدئوی سه دقیقه‌ای که درباره خشونت خانگی علیه زنان است، از پسرهای 6 تا 11ساله خواسته شده که روی دختری که روبه‌رویشان ایستاده، دست بلند کرده و او را بزنند. واکنش‌های این پسربچه‌ها بسیار جالب است: آنها پس از اینکه با این درخواست عجیب روبه‌رو می‌شوند اول تعجب کرده، ‌بعضی‌هاشان لبخند می‌زنند و بعد همگی این درخواست را رد می‌کنند.

دلایل این پسربچه‌ها هم در نوع خود شنیدنی است. یکی می‌گوید: «چرا بزنم؟ چون دختر است!» دیگری می‌گوید: «چون قرار نیست به دخترها آسیبی برسانید.» یکی دیگر می‌گوید: «نمی‌خواهم به او آسیبی بزنم.»یکی دیگر سخن از مسیح به میان می‌آورد و به خواسته او برای آسیب نزدن به دخترها اشاره می‌کند.

یکی دیگر از پسرها دو دلیل برای امتناع خود از ضربه زدن به دختر نوجوان می‌آورد: اول اینکه او زیباست و دوم اینکه دختر است. یکی دیگر از پسرها دلیل خود را مخالفت با خشونت اعلام می‌کند. یکی از پسرها در ادامه حرف‌هایش می‌گو‌ید که به دخترها نباید آسیب زد حتی با یک گل یا دسته گل! و در نهایت یکی از آنها می‌گوید: چرا باید او را بزنم، چون مرد هستم؟!» ویدئو در پایان نتیجه می‌گیرد که در دنیای بچه‌ها به زن‌ها آسیبی نمی‌رسد.

***

4-‌ آگهی گوگل برای اندروید

«دوستانی نه از یک جنس»

 


این ویدئو که بسیار مورد تحسین قرار گرفته و برای تبلیغ سیستم عامل اندروید ساخته شده، نه تنها بیشترین به اشتراک‌گذاری را در سال 2015 داشته است، بلکه طبق آمارهای شرکت ویدئوهای فناوری Unruly رده نخست به اشتراک‌گذاری در همه ادوار را در اختیار دارد.

در این ویدئو حیوانات گوناگونی نشان داده می‌شوند که همه فکر می‌کنند با هم دشمن خونی هستند یا اصلا به هم هیچ ربطی ندارند اما همزیستی آنها بیننده را شگفت‌زده کرده است؛ از سگی که گربه‌ای را در کالسکه قرار داده و دور می‌دهد تا فیل و گوسفندی که با هم می‌دوند!  در پایان این ویدئوی تبلیغاتی، سازندگان از بینندگان می‌خواهند که با هم باشند، نه مثل هم.

***

5-‌ آگهی شرکت ولوو

«رنگ زندگی»

کمپانی ولوو یک اسپری بازتابنده ساخته که دوچرخه‌سواران می‌توانند از آنها برای لباس‌ها و دوچرخه‌هایشان استفاده کنند. با این کار رانندگان خودروها راحت‌تر می‌توانند دوچرخه‌سواران و دوچرخه‌هایشان را ببینند. شرکت سازنده آگهی که پشت این کمپین قرار دارد، دو جایزه معتبر از جشنواره سالانه تبلیغات شیرهای کن را دریافت کرد. این کمپین همچنین در مطبوعات بازتاب زیادی داشت، اگرچه بخشی از این بازتاب‌ها منفی بود.

قفسه‌های این محصول اما خیلی زود خالی شدند. در ابتدای این ویدئو به این نکته اشاره می‌شود که سالانه 19هزار دوچرخه‌سوار در بریتانیا درگیر تصادف می‌شوند. برخی از دوچرخه‌سوارهایی که از این وسیله نقلیه برای رفت‌و‌آمد استفاده می‌کنند در این آگهی حضور دارند و از مشکلاتشان می‌گویند. سپس نشان داده می‌شود که این افراد چگونه با استفاده از اسپری تولیدی ولوو لباس و دوچرخه‌شان را به رنگ سفید درآورده و با امنیت بیشتری به‌ویژه در شب می‌توانند با دوچرخه هرجا که می‌خواهند بروند.

***

6-‌ آگهی دانشگاه دپال

«این داستان روی دیگری هم دارد»

 



این پوسترهای تبلیغاتی خلاقانه در گوشه و کنار خیابان‌ها طوری نصب شده‌اند که دو داستان را روایت می‌کنند. اگر یک طرف پوستر را بخوانید داستان یک چیز است و اگر کاملش را ببینید، قصه چیز دیگری می‌شود.

این پوسترها درباره تصورات منفی مردم از اجاره دادن اتاق به یک جوان بی‌خانمان می‌گویند. حال آنکه این، تنها نوشته‌های سمت چپ این پوسترها است. اگر سمت راست را هم بخوانید داستان طور دیگری می‌شود.نوشته‌ها به شما ثابت می‌کنند که اجاره دادن اتاق به یک جوان بی‌خانمان جنبه‌های بسیار مثبتی دارد که شما از آن بی‌خبرید. در بخشی از نوشته‌های سمت چپ احتمال دزدی از خانه‌ شما توسط جوان یادآوری می‌شود، حال آنکه اگر تا آخر بخوانید، متوجه می‌شوید که می‌توانید به او کمک کنید تا دست از دزدی کردن بکشد.

***

7-‌ آگهی شورولت کلورادو

 



آگهی این شرکت خودروسازی که درست پیش از «بازی بزرگ» (میان تیم‌های فوتبال آمریکایی کالیفرنیا گلدن بیرز از دانشگاه کالیفرنیا و استمفورد کاردینال از دانشگاه استمفورد) پخش شد، نبوغی زیرکانه در خود داشت.

این شرکت ماهرانه میلیون‌ها بیننده را به این فکر انداخت که اگر روزی تلویزیون پیش از پخش رد بول از کار بیفتد، چه باید بکنند. شورولتی‌ها البته خیلی زود بیننده را از نگرانی درمی‌آورند و به آنها می‌گویند که اگر چوی کلورادو داشته باشند، می‌توانند از وای‌فای 4G که یکی از آپشن‌های بزرگ این خودرو محسوب می‌شود، استفاده کنند.

***

8-‌ آگهی آدامس اکسترا

«داستان سارا و خوان»


این داستان عاشقانه و البته متاثرکننده که روی تصاویر آن یکی از آهنگ‌های الویس پریسلی پخش می‌شود، قصه عشق‌خوان و سارا را روایت می‌کند.

سارا و خوان در این داستان بزرگ و بزرگ‌تر شده و عشق‌شان پایدار می‌ماند. آنها در همه حال به هم آدامس تعارف می‌کنند، حتی وقتی پس از یک دعوای سخت از جر و بحث خسته شده‌اند به هم آدامس تعارف می‌کنند! در پایان داستان تبلیغ‌کنندگان به تماشاگر می‌گویند که اکسترا بدهید تا اکسترا بگیرید!

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا