اجرای عملیات اکتشاف نوار مرزی و سراوان توسط بخش خصوصی سیستان و بلوچستان

اجرای عملیات اکتشاف نوار مرزی و سراوان توسط بخش خصوصی سیستان و بلوچستان

گروه اكتشاف و زمين شناسي - عملیات اکتشاف «نوار مرزی» و پهنه «سراوان» استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت های خصوصی این استان انجام شده است.

به گزارش ماین نیوز، مدیر اکتشاف این سازمان با اعلام خبر فوق افزود: همزمان با آغاز عملیات اجرایی برنامه جدید اکتشاف، شاهد ایجاد تحرک در بخش خصوصی در این استان شده ایم به طوری که تاکنون 12 شرکت اجرای عملیات شناسایی و پی جویی، اکتشاف را انجام داده اند.

به گفته علی اصغرزاده، از ابتدای اجرای طرح جدید اکتشاف که از نزدیک دو سال پیش آغاز شده، شرکت ها و نیروهای بومی استان سیستان و بلوچستان در این طرح مشارکت کرده اند. طرح جدید اکتشاف که از سوی ایمیدرو و مشارکت معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی، از زمستان سال 92 آغاز شده و قرار بود 200هزار کیلومتر مربع را تحت فعالیت های اکتشافی قرار دهد هر چند در سال جاری، برنامه اجرایی این طرح از مساحت پیش بینی شده نیز عبور کرد.

اصغرزاده ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان دو پهنه در نوار مرزی و سراوان تحت فعالیت های اکتشافی قرار گرفته اند که تاکنون مرحله شناسایی و پی جویی عملیات جدید اکتشاف در سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های اکتشافی در این استان به معاونت معدنی وزرات صنعت معدن و تجارت، اعلام شده اظهار داشت: در نوار مرزی و پهنه سراوان به ترتیب 15هزار کیلومتر مربع و 14هزار و 300 کیلومتر مربع عملیات شناسایی و پی جویی انجام شده است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو افزود: در نوار مرزی 143 اندیس(نشانه) معدنی و در سراوان 25 اندیس معدنی شناسایی شد که در نهایت 11 محدوده در نوار مرزی و در سراوان 6 محدوده برای ادامه فعالیت های اکتشافی مشخص شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا