۳۰۰هزارتن آهن‌آلات در ذوب‌آهن انبار شد

رکود در فولادمبارکه و ذوب‌آهن اصفهان

رکود در فولادمبارکه و ذوب‌آهن اصفهان

گروه صنایع معدنی >فولاد - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنایع استان اصفهان در حال حاضر به‌دلیل رکود فلج شده‌اند، گفت: فولاد مبارکه و ذوب‌آهن از مدتی پیش با چالش روبه‌رو شده‌ و بخشی از تولیدات آن‌ها انبار می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و مسائل صنایع استان اصفهان و اهمیت رفع این مشکلات اظهار داشت: رکود در حال حاضر شامل حال صنایع استان اصفهان شده و فولاد مبارکه که پیش از این یکی از صنایع پویای کشور به شمار می‌رفت و تولیدات ان مصرف داخلی قابل توجه و صادرات بسیاری داشت، از مدتی پیش با چالش روبرو شده و مقداری از تولیدات آن انبار می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر ذوب‌آهن اصفهان با رکود بیشتری مواجه شده و دچار چالش‌های بسیاری بوده و مقدار زیادی تا حدود 300 هزار تن آهن انبار شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز ما در بحث ساختمان با رکود جدی مواجه هستیم و با توجه به توقف صنعت ساختمان در کشور و مشکلات موجود در این حوزه، شرکت ذوب‌آهن اصفهان مشکلات بسیاری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: صنایع استان اصفهان در حال حاضر به دلیل رکود فلج شده‌اند و دولت باید بسته حمایتی خروج از رکود برای تمام صنعت‌گران و نه فقط برای خودروسازان در نظر گیرد تا هم چرخه اقتصاد بچرخد و هم باعث ایجاد اشتغال شود. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کسانی که مشغول کار بوده‌اند، اخراج شده‌اند و زندگی سختی می‌گذرانند.

موسوی لارگانی تصریح کرد: به طور قطع با وضعیت صنایع استان اصفهان، اگر سهم اصفهان در بودجه امسال نسبت به سال گذشته که 5 هزار و 200 میلیارد تومان بوده، نصف نشود با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان یک صنعت مادر به شمار می‌رود و همچون شرکت فولاد مبارکه سال‌ها تولیدات این شرکت‌ها صادر می‌شد و مصرف آنها در کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت اما این شرکت‌ها در صورت عدم فروش امکان مالیات ندارند و باید تجدید نظر جدی در بحث مالیات استان اصفهان صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های استان اصفهان تنها با 25 درصد از ظرفیت خود کار می‌کنند و به خاطر بدهی مالیاتی و بدهی بانکی، کارگران خود را اخراج کرده‌اند بنابراین دولت باید برنامه‌ریزی کند که با توجه به وضعیت رکود موجود، یک سال معافیت مالیاتی به صنایع اختصاص دهد تا آنها بتوانند بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی، قدرت رقابت را از تولیدکننده گرفته است و باید برنامه‌ریزی شود تا کاهش پیدا کند.

موسوی لارگانی اظهار داشت: اگرچه یکی از راه‌های درآمدی کشور، بحث مالیات است و دولت باید جلوی فرار مالیاتی برخی افراد را بگیرد زیرا عده معدودی مالیات را می‌پردازند و با کسانی که فرار مالیاتی می‌کنند، برخورد جدی صورت نمی‌گیرد بنابراین دولت باید برنامه‌ریزی لازم را صورت دهد تا مالیات را از همه دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط 7 درصد از صنایع استان اصفهان بالای 70 درصد کار می‌کنند و وقتی کارخانه‌ای زیر 50 درصد کار می‌کند، به طور قطع نمی‌تواند هزینه‌های خود را جبران کند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم خواهد کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا