جزئیات برخورد با مسوولان در مورد زمین‌خواری

جزئیات برخورد با مسوولان در مورد زمین‌خواری

رییس کل دادگستری استان تهران در خصوص جزییات برخورد با مسوولان دولتی متخلف در پرونده‌های زمین‌خواری توضیحاتی را ارایه کرد.

غلامحسین اسماعیلی درخصوص رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری عنوان کرد: اقدامات خوبی از سوی سازمان‌های متولی زمین و مسکن و همچنین دستگاه قضایی برای برخورد با زمین‌خواری صورت گرفته است به گونه‌ای که آمار برخورد‌ها با این پدیده افزایش یافته است. وی افزود: اغلب مواردی که در ۷ ماهه نخست امسال با آنها برخورد کردیم، مربوط به تخلفاتی است که در سنوات قبل توسط افراد سودجو انجام شده، اما این به آن معنا نیست که در این ۷ ماه هیچ تخلفی نداشته‌ایم. در سال ۹۴ اهتمام جدی برای برخورد با زمین‌خواری داشتیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، اسماعیلی گفت: تلاش ما پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بود و در موارد بروز تخلف در‌‌ همان گام‌های اولیه با موضوع برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم یک برج یا ویلا در منطقه ممنوعه ساخته شود تا بخواهیم نسبت به تخریب آن اقدام کنیم. رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در دوره اخیر، وزارت نیرو و به صورت خاص، سازمان آب فعالیت‌های بسیار خوبی را در جهت پیشگیری از زمینخواری و رفع تصرف حریم رودخانه‌ها انجام داده است و ما عملکرد این وزارتخانه را در سال ۹۴ مثبت ارزیابی می‌کنیم.

وی در خصوص مسوولان دولتی که هم‌اکنون به دلیل ‌مشارکت در بحث زمین‌خواری در زندان به سر می‌برند، گفت: این افراد اغلب پرسنل دستگاه‌های دولتی هستند که اطلاعات مربوط به اراضی ملی را دراختیار افراد سودجو قرار داده بودند و در واقع با اتصال به باندهای زمین‌خواری اقدام به جعل سند و تملک اراضی ملی کرده بودند. رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه با پیگیری جدی دستگاه قضایی، عناصر متخلف این اقدام شناسایی شده و تحت تعقیب قرار گرفتند، گفت: در مورد برخی از آنها حکم صادر شده است.

اسماعیلی همچنین به اقدام دیگر دستگاه قضایی در خصوص برخورد با زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه دوم امسال، به واحدهای قضایی ابلاغ کردیم تا در صورتی که بدون نظر کمیسیون تبصره یک مجوز یا پروانه‌ای جهت تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها صادر شود، باید مسوولان این اتفاق تحت تعقیب قرار گیرند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور:
بیش از ۱۸۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند


علی پورعلی ‌مطلق گفت: اعتقاد داریم عوامل اجرایی ما زمانی می‌توانند از حقوق انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌ کنندگان دفاع کنند که بر قانون تسلط داشته باشند.

علی پورعلی ‌مطلق، مدیرکل انتخابات وزارت کشور در همایش آموزشی – توجیهی منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات که با حضور اعضای ستاد انتخابات کشور، فرمانداران و بخشداران استان‌های خوزستان و کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد از پشتیبانی رییس ستاد انتخابات کشور نیز تشکر کنم و باید بگویم توانسته‌ایم به خوبی همایش‌ها را برگزار کنیم و نزدیک به سه ماه است که هر هفته درگیر برگزاری این همایش‌ها در سطح استان‌ها هستیم که تجربه بسیار بزرگی است و پس از پیروزی انقلاب، برنامه‌ای به این شکل و در این سطح و آن هم با حضور معاونان وزیر، نداشته‌ایم. وی در ادامه با اشاره به اختتامیه این همایش آموزشی در اهواز، گفت: عوامل اجرایی مربوط به انتخابات حداقل ۹۶۰ هزار نفر هستند و هر کدام نیز به تفکیک، وظایفی دارند که باید برای آنها آموزش‌هایی در نظر می‌گرفتیم و با روندی که از ابتدای سال مشخص کردیم، به هدف مورد نظر رسیده‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در این همایش‌ها سعی کردیم عوامل اجرایی ما که بیش از ۱۸۰۰ نفر در بخش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخاباتی هستند را، آموزش دهیم. ما تمام مباحثی که مربوط به اجرای انتخابات و بخش حقوقی و مالی و پشتیبانی آن بود را در این همایش‌ها آموزش دادیم و اعتقاد داریم عوامل اجرایی ما زمانی می‌توانند از حقوق انتخاب ‌شوندگان و انتخاب‌ کنندگان دفاع کنند که بر قانون تسلط داشته باشند و این جزو کلید واژه انتخاب ما است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا