اقتصادمقاومتی سیاستی تشریفاتی نیست

اقتصادمقاومتی سیاستی تشریفاتی نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای امور تشریفاتی نیست بلکه باید اجرا شود و در همه بازارهای اقتصادی کار، کالا، پول و سرمایه مشهود باشد.

محمد جواد ایروانی اظهارداشت: اقتصادمقاومتی به این معنی است که ابتدا خام‌فروشی مواد معدنی و نفت حذف و در ادامه زنجیره‌ای گسترده از طرح‌های ایجاد ارزش افزوده و صنایع میاندستی و پایین‌دستی ایجاد شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی گفت: هنوز رضایت کافی از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد نشده است و همچنان در‌آمدهای ناشی از فروش نفت خام در بودجه دولت نقش اصلی را ایفا می‌کند.

ایروانی افزود: این سیاست‌ها برای امور تشریفاتی نیست بلکه باید اجرا شود و در همه بازارهای اقتصادی کار، کالا، پول و سرمایه مشهود باشد.

وی تصریح کرد: همه قوه سه‌گانه در اجرایی شدن این سیاست‌ها وظایف مهمی دارند و مجلس شورای اسلامی باید بسترهای قانونی را باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم آورد.

ایروانی گفت: بیشترین کارها متوجه قوه مجریه است و دولت باید به عنوان نقشه راه در تدوین لایحه بودجه سالانه و همچنین تدوین برنامه ششم توسعه فضای لازم را برای استقرار فضای مقاومتی ایجاد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصادهای دنیا در حال حاضر با مشکل رکود مواجه هستند و در ایران هم در دوره گذار هستیم و انتظار می‌رود مسئولان بیشتر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا