ضد معدن ترین معدنی، معاونت معدنی وزارتخانه است

ضد معدن ترین معدنی، معاونت معدنی وزارتخانه است

دنیای معدن -یکی از ایرادات بسته های حمایت اقتصادی که دولت ِیازدهم در دستور کار خود قرار داده است مشکل ناهماهنگی ارکان مختلف اقتصاد در کشور ما است. ارکان مهم اقتصادی که بی نظمی در هریک می تواند تمام اجزا را به خطر بیاندازد.    کامران وکیل، کارشناس معدن و دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران گفت: دولت از طرفی می گوید وام کم بهره برای تحریک تقاضا می دهیم و از طرفی دیگر سیستم بانکی زیر این بار نمی رود و تمکین نمی کند. بانک ها هم از طرفی حق دارند، چون اگر تسهیلاتی ارائه کنند صرف مخارج و کارهای تولیدی مانند معدن نمی شود و امور زیر بنایی مورد توجه و در اولویت قرار نمی گیرد و صرف طرح هایی می شود که زود بازده اند و دولت را زودتر به چشم می آورند. وی افزود: کلیه تسهیلات بانکی مانند وام ها صرف کارها و مصارف زود بازده می شوند مانند وامی که به خرید خودرو و کالاهای مصرفی اختصاص داده اند و گویا در این میان صرفا به فروش خودروها و کالاهای خود فکر می کنند و نه تحریک تقاضا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان. یکی از بدترین دوره ها در کشور دو دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بود که در آن دوره بانک ها بدون هیچ پشتوانه ای به پرداخت وام مشغول شدند و بی کار های نسبی به بی کاری های مطلق تبدیل شدند.       

کامران وکیل، کارشناس معدن و دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران گفت: دولت از طرفی می گوید وام کم بهره برای تحریک تقاضا می دهیم و از طرفی دیگر سیستم بانکی زیر این بار نمی رود و تمکین نمی کند. بانک ها هم از طرفی حق دارند، چون اگر تسهیلاتی ارائه کنند صرف مخارج و کارهای تولیدی مانند معدن نمی شود و امور زیر بنایی مورد توجه و در اولویت قرار نمی گیرد و صرف طرح هایی می شود که زود بازده اند و دولت را زودتر به چشم می آورند.
وی افزود: کلیه تسهیلات بانکی مانند وام ها صرف کارها و مصارف زود بازده می شوند مانند وامی که به خرید خودرو و کالاهای مصرفی اختصاص داده اند و گویا در این میان صرفا به فروش خودروها و کالاهای خود فکر می کنند و نه تحریک تقاضا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان. یکی از بدترین دوره ها در کشور دو دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بود که در آن دوره بانک ها بدون هیچ پشتوانه ای به پرداخت وام مشغول شدند و بی کار های نسبی به بی کاری های مطلق تبدیل شدند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا