طرح‌‌افزایش تولید نفت‌ایران در خلیج‌فارس

طرح‌‌افزایش تولید نفت‌ایران در خلیج‌فارس

یک مقام مسئول در شرکت نفت فلات قاره جزئیات بهره‌برداری از طرح جدید افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس را تشریح کرد و گفت: با تکمیل این طرح تولید نفت از میدان رشادت روزانه حدود 4500 بشکه افزایش یافت.

به گزارش نامه نیوز ،عباس رجب‌خانی در تشریح جزئیات طرح جدید افزایش تولید نفت ایران در منطقه خلیج فارس،گفت: با انجام عملیات تعمیرات درون ‌چاهی در چهار حلقه چاه میدان رشادت و استقرار بارج تعمیراتی، تولید این میدان به میزان 4 هزار و 500 بشکه در روز افزایش یافت.
 
رئیس منطقه عملیاتی لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام این که راه اندازی یک حلقه چاه جدید توسعه‌ای در این میدان نفتی در خلیج فارس یکی از عوامل تعیین کننده در این افزایش تولید نفت بوده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود با انجام یک طرح عملیاتی و تعمیراتی دیگر بر روی یک حلقه چاه، افزایش تولید نفت خام از این میدان تا چند هفته دیگر با افزایش بیشتری همراه شود.
 
این مقام مسئول با اعلام این که این افزایش تولید نتیجه انجام تعمیرات درون‌چاهی چاه‌های موجود در سکوی R4 و چهار حلقه چاه‌ توسعه‌ای است، گفت: هم اکنون طرح تولید زودهنگام از این میدان نفتی در خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته است.
 
به گزارش NIOC، طرح توسعه میدان رشادت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های افزایش تولید نفت ایران در دوران پساتحریم است و با بهره برداری از طرح توسعه این میدان، سقف تولید آن به ٨٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید.
 
میدان رشادت که یکی از قدیمی‌ترین میادین فراساحلی فلات قاره در ١١٠ کیلومتری جنوب غربی منطقه لاوان است از سال ١٩٦٥ کشف و بعد از انجام حفاری‌های اکتشافی و نصب سکوها از سال ١٩٦٩ با سه سکو به بهره‌برداری رسیده است.
 
این میدان نفتی از نظر زمین شناسی از سه لایه نفتی شعیبا، عرب و میشریف تشکیل شده است که هم اکنون بیشترین نفت آن در لایه شعیبا قرار دارد، اما هم اکنون از هر سه لایه نفت با درصد آب بالا و گاز پایین، نفت خام تولید می شود.
 
با حفاری 33 حلقه چاه و ساخت سکوهای رشادت سه، چهار و هفت، تولید نفت سبک از این میدان از سال 1347 آغاز شد. نفت مرغوب این میدان با درجه ای پی آی 36 در بازارهای بین المللی مشتریان زیادی دارد.
 
سکوی رشادت در سال‌های دفاع مقدس به عنوان خط مقدم مقاومت در برابر تهاجم دشمن شناخته می‌شد و بارها مورد اصابت موشک‌ها و آماج حملات هوایی نیروهای متجاوز قرار گرفت. با بازسازی کامل تاسیسات میدان رشادت، آخرین تاسیسات به جا مانده از حملات زمان جنگ در مجموعه شرکت نفت فلات قاره ایران بازسازی می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا