سکوت معاملات قراضه

آخرین وضعیت از بازار مواد اولیه صنعت فولاد

آخرین وضعیت از بازار مواد اولیه صنعت فولاد

در بازار مواد اولیه صنعت فولاد و پس از کاهش ادامه‌دار قیمت‌ها، هم‌اکنون تحرکاتی نه‌چندان جدی در این بازار راکد در حال تجربه شدن است که شاید بتواند تغییراتی را در این بازار به وجود آورد.

 

به گزارش استیل پدیا، اخیرا بازار واردات قراضه در ترکیه فعال شده و عرضه‌ کننده‌های آمریکایی سعی دارند کاهش قیمت‌های اکتبر را جبران کنند. معاملاتی برای قراضه اروپا نیز نهایی شده است. افزایش تمایل به خرید ترکیه قیمت را بالا برده است. در این بین برخی به فکر افزایش خرید بیلت به جای قراضه هم افتاده‌اند.

 

در واقع سیاست آنها افزایش فشار بر بازار قراضه و جلوگیری از رشد قیمت بود که موفق نشدند چون پیشنهاد بیلت چین مطلوب نبود و محصول سی‌آی‌اس نیز محدودیت عرضه داشت. از طرفی بیشترین معاملات قراضه با آمریکایی‌ها بسته شد.

 

قراضه سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 حدود 198 تا 202 دلار هر تن سی‌اف‌‌آر شنیده شد. قراضه سنگین اروپا نیز در 5/ 198 دلار هر تن سی‌اف‌‌آر نهایی شد و قراضه خرد شده نیز 204 دلار هر تن سی‌اف‌‌آر است. بازار قراضه در خاور دور در سکوت و تقاضا کم است.

 

فعلا قیمت‌ها ثابت است؛ ولی چون موجودی بازار بالا است ظاهرا کاهش قیمت اجتناب ناپذیر خواهد بود. قراضه ژاپن 11 دلارهر تن فوب است و کره‌ای‌ها در 110 دلارهر تن فوب درخواست داده‌اند. فروشنده‌ها منتظر مزایده صادراتی ژاپن بودند تا روند بازار در دو هفته آینده روشن تر شود.

 

قراضه 20-80 آمریکا در تایوان 148 تا 150 دلار هر تن سی‌اف‌‌آر گزارش شده و کسی عجله‌ای برای خرید ندارد. قراضه سنگین کلاس یک نیز در کره جنوبی 160 دلار هر تن سی‌اف‌‌آر و در ثبات است.

 
قراضه آ3 روسیه نیز اخیرا تغییری نداشته هر تن سی‌اف‌‌آر کره جنوبی 153 دلار ثبت شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران