انفجار در بندر تیانجین چین و تاثیر آن بر صادرات فلزات

انفجار در بندر تیانجین چین و تاثیر آن بر صادرات فلزات

به نظر میرسد صادرات و واردات فلزات و فروآلیاژها تحت تاثیر انفجار شدید بندر تیانجین چین واقع شود. این بندر، یکی از مهمترین بنادر چین در زمینه واردات و صادرات مواد معدنی است. انفجاری که در شب دوازدهم آگوست (چهارشنبه 21 مرداد) در این بندر رخ داد، 17 نفر کشته بر جای گذاشت و بر اثر آن 283 نفر به سختی مجروح شدند. بیش از 1000 خودروی مسافران و برخی کانتینرهای مواد معدنی به شدت آسیب دیده است.

 

شمار کشته شدگان در این حادثه ممکن است در روزهای آینده افزایش یابد زیرا ارتباط با تمام بخشها وجود ندارد که آمار قطعی به دست دهد.

 
پیش بینی ها حاکی از آن است که انفجار از محل نگهداری مواد قابل اشتعال آغاز شده است. 30 ثانیه پس از انفجار اولیه، انفجار دومی صورت گرفته است که شدت آن با زمین لرزه برابری میکرده است.

 
برابر اعلام منابع محلی به نقل از اداره گمرک تیانجین، زمان پاکسازی کامل محوطه و از سر گرفته شدن عملیات، مشخص نشده است. برخی از کانتینرهای آلیاژ فروسیلیکون و کلسیوم-سیلیکون بر اثر انفجار آسیب دیده اند و برخی محوطه های حمل و نقل منگنز و کرومیت، بسته شده اند.

 
منابع رسمی اداره گمرک، برای ارائه اطلاعات در دسترس نیستند.

 
یکی از تجار فروآلیاژ در گواگنژو (Guangzhou) گفت که ساختمان اصلی گمرک تیانجین سوخته است و بسیاری از دریافت کنندگان محموله های صادراتی از سوی این بندر، از تعلیق موقت محموله های خود مطلع شده اند.

 
یکی از تجار در این خصوص گفت: "هنوز زود است که بتوانیم بگوییم قیمت صادرات افزایش می یابد یا خیر، زیرا هنوز مشخص نیست که زمان این تعلیق چقدر به طول خواهد انجامید. از سوی دیگر، محصولات صادراتی چین سهم خود را از بازارهای جهانی از دست داده اند، زیرا قیمتهای آنها نسبتا بالاتر است."

 
تیانجین بزرگترین بندر چین برای ارسال محموله های فروآلیاژ و برخی فلزات جزئی و همچنین مهمترین درگاه برای واردات منگنز و کرومیت به چین است.
چین در نیمه اول سال 2015، به میزان 128,750 تن فروسیلیکون صادر کرده است که از این مقدار، 109,431 تن از طریق بندر تیانجین ارسال شده است.
واردات کرومیت از طریق بندر تیانجین نیز در طی این مدت برابر 1.43 میلیون تن بوده است که 29 درصد از کل واردات کرومیت چین را تشکیل میدهد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران