تولید فولاد دنیا ۶۹۴ میلیون و ۸۷۶ هزار تن شد

تولید فولاد دنیا ۶۹۴ میلیون و ۸۷۶ هزار تن شد

جهان در 5 ماهه نخست امسال بالغ بر 694 میلیون و 876 هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که عدد آن به 663 میلیون و 663 هزار تن رسیده بود، 4.7 درصد بالاتر است. ایران هم در این بین رتبه چهاردهمین خود را حفظ کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، تولید ماه می دنیا نیز ۱۴۳ میلیون و ۳۲۵ هزار تن بود که هم نسبت به می ۲۰۱۶ و هم نسبت به آوریل ۲۰۱۷ رشد داشته است. رشد تولید فولاد دنیا در ماه می نسبت به می ۲۰۱۶ به ۲ درصد رسید.

 

تولید فولاد چین به ۳۴۷ میلیون تن نزدیک شد

در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی چین درمجموع تولید را به ۳۴۶ میلیون و ۸۳۳ هزار تن رساند و این کشور در ماه می ۷۲ میلیون و ۲۵۹ هزار تن تولید کرد.

رشد تولید فولاد چین در ۵ ماه امسال درمقابسه با ۵ ماهه ابتدایی پارسال بالغ بر ۴.۴ درصد و ماه می نسبت به می ۲۰۱۶ بالغ بر ۱.۸ درصد بود.

البته تولید ماه می چین نسبت به آوریل نزولی بود چراکه تولید ماه آوریل ۷۲ میلیون و ۷۷۷ هزار تن بود. چین همچنان در مقام اول تولیدکنندگان برتر فولاد خام جهان است.

 

ژاپن به تولید ۴۳ میلیون و ۹۳۶ هزار تن رسید

ژاپن به عنوان دومین تولیدکننده برتر دنیا در ماه می ۸ میلیون و ۹۵۱ هزار تن و در ۵ ماهه نخست امسال ۴۳ میلیون و ۹۳۶ هزار تن فولاد خام تولیدک در که به ترتیب رشد ۰.۱ درصد و ۱.۵ درصد را درمقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت.

 

رشد ۷.۴ درصدی تولید فولاد هند

هند در ماه می امسال ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده بود که درمقایسه با می ۲۰۱۶ حدود ۶.۴ درصد رشد را نشان می دهد. این کشور همچنین در ۵ ماهه ابتدایی امسال درمجموع ۴۱ میلیون و ۸۲۲ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۷.۴ درصد از عدد ۳۸ میلیون و ۹۵۲ هزار تن بالاتر است.

 

تولید نزدیک به ۳۴ میلیون تن فولاد در آمریکا ظرف ۵ ماه

بعد از هند، آمریکا به عنوان چهارمین تولیدکننده برتر فولاد دنیا شناخته می شود که تولید این کشور در ماه می ۶ میلیون و ۹۹۵ هزار تن بود که تنها ۰.۲ درصد نسبت به می ۲۰۱۶ رشد نشان می دهد.

این کشور در ۵ ماه ابتدایی سال ۳۳ میلیون و ۹۷۸ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۲.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر رفته است.

روسیه پنجمین تولیدکننده برتر دنیا در ماه می تولید خود را ۵ میلیون و ۹۵۳ هزار تن کرد. هرچند که این کشور همچنان پنجمین فولادساز بزرگ دنیا است اما افت تولید در آن به چشم می خورد چراکه تولید این کشور در ماه می پارسال ۶ میلیون و ۴۴ هزار تن و در آوریل امسال ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تن بود.

 

روسیه در ۵ ماه هم توانسته ۲۹ میلیون و ۸۳۵ هزار تن فولاد تولید نماید که ۲ درصد بالاتر از ۵ ماهه پارسال است.

کره جنوبی ششمین فولادساز برتر دنیا است که در ماه می تولید خود را به ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار تن رساند که این کشور هم در ماه می افت تولید داشت هرچند که تولیداتش از آوریل امسال بالاتر بوده است. افت تولید ماه می امسال کره نسبت به می سال گذشته ۲.۷ درصد است.

 

کره جنوبی درکل ۵ ماه هم توانست ۲۸ میلیون و ۴۲۰ هزار تن فولاد خام تولید نماید که البته ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر است.

 

فولاد آلمان ۱۸ میلیون تنی شد

آلمان در طی ۵ ماه، ۱۸ میلیون و ۶۱۸ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۲.۳ درصد درمقایسه با ۵ ماهه پارسال بیشتر است. این کشور در ماه می هم تولید را به ۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تن رسانده بود که البته ۱.۴ درصد پایین تر از می سال ۲۰۱۶ است.

 

هشتمین فولادساز برتر جهان براساس گزارش انجمن جهانی فولاد ترکیه با تولید ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار تن ظرف ۵ ماه است. ترکیه رشد ۱۱.۵ درصدی را در تویلد فولاد خام ثبت کرده و توانسته در ماه می ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار تن فولاد تولید نماید.

رشد تولید فولاد ترکیه در ماه می نسبت به می سال قبل ۹.۷ درصد عنوان می شود.

 

برزیل که در ماه می رشد ۱۳.۲ درصدی را در تولید به ثبت رسانده و تولیداتش به ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار تن رسیده درمجموع ۵ ماه ۱۴ میلیون و ۷۴ هزار تن تولید کرده که این عدد هم ۱۴.۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

 

ایتالیا با تولید ۱۰ میلیون و ۲۶۱ هزار تن در طول ۵ ماه مقام دهم را در بین تولیدکنندگان فولاد جهان دارد. رشد تولید این کشور درمقایسه با ۵ ماهه سال گذشته ۱.۵ درصد است. ایتالیا در ماه می هم ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد که البته ۴.۱ درصد نسبت به می سال قبل کمتر است.

 

تایوان یازدهمین فولادساز برتر دنیا در مجموع ۵ ماه توانسته ۹ میلیون و ۲۵۶ هزار تن فولاد خام تولید نماید که ۳.۶ درصد بالاتر از ۵ ماهه پارسال است.

این کشور همچنین در می یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده که ۱.۳ درصد بالاتر از می ۲۰۱۶ است.

 

افت ۱۵.۸ درصدی در تولید فولاد خام اکراین

اکراین در ۵ ماهه امسال با تولید ۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تن فولاد خام در رتبه دوازدهمین فولادساز برتر جهان قرار گرفت. این عدد ۱۵.۸ درصد پایین تر از ۱۰ میلیون و ۵۸۳ هزار تن ۵ ماهه سال ۲۰۱۶ است.

این کشور همچنین در ماه می هم افت قابل توجه ۲۵.۵ درصدی را در تولیدات به ثبت رسانده و تولیدش از ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار تن در ماه می ۲۰۱۶ به یک میلیون و ۶۸۹ هزار تن در ماه می امسال رسیده است.

 

مکزیک به عنوان سیزدهمین فولادساز برتر دنیا قبل از ایران قرار دارد که تولیداتش را در ماه می به یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن و در ۵ ماه به ۸ میلیون و ۲۴۰ هزار تن رسانده است.

مکزیک در ماه می افت یک درصدی و در مجموع ۵ ماه، رشد ۱۲.۱ درصدی داشته است.

 

رشد ۱۳.۱ درصدی تولید فولاد ایران

ایران همچنان چهاردهمین تولیدکننده فولاد جهان است که در ظرف ۵ ماه تولیداتش را به ۸ میلیون و ۱۵۹ هزار تن رساند و به دنبال کسب جایگاه مکزیک است.

تولید فولاد خام ایران در ۵ ماهه پارسال ۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تن بود.

ایران توانست تولید را از یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن ماه آوریل به یک میلیون و ۷۹۰ هزار تن در ماه برساند و حتی نسبت به ماه می سال قبل که تولیداتش یک میلیون و ۶۴۵ هزار تن بود رشد ۸.۸ درصدی را به ثبت برساند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران