رایزنی سنگ‌ آهنی‌ها برای كاهش حقوق دولتی

رایزنی سنگ‌ آهنی‌ها برای كاهش حقوق دولتی

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی سنگ آهن، این انجمن پیشنهاداتی را به شورای عالی معادن مجلس و دولت ارائه کرده است. سجاد غرقی اظهار کرد: خواسته انجمن این است که با توجه به شرایط موجود تخفیف 60 درصدی در حقوق دولتی سال گذشته درج شود و برای سال جاری نیز تا زمانی که سنگ آهن در شرایط رکود به سر می برد حقوق دولتی اتخاذ نشود.

وی افزود: اخذ حقوق دولتی باید به صورت هوشمندانه صورت بگیرد و برای هر معدنی با توجه به ویژگی ها و شرایط خاص آن، حقوق دولتی در نظر گرفته شود.

غرقی با بیان اینکه انجمن خواستار لغو حقوق دولتی نیست، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود درخواست انجمن این است که با ایجاد برنامه ها و راهبردهایی، هزینه تولید سنگ آهن کاهش یابد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ادامه داد: در حال حاضر هزینه‌های داخلی فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد نمی کند اما هزینه های بیرونی تولید همچون هزینه‌های حمل و نقل و حقوق دولتی موجب تعطیلی 70 درصد از معادن متوسط و کوچک سنگ آهن شده است.

وی راه حل کوتاه مدت رفع معضلات سنگ آهنی ها را کاهش هزینه های تولید عنوان و اظهار کرد: راه حل بلند مدت این مساله تشکیل کنسرسیوم‌های تولید، فرآوری و فروش است که اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

غرقی تعداد معادن در حال بهره برداری سنگ آهن را 146 معدن عنوان و اظهار کرد: تاکنون انجمن برای 60 معدن شناسنامه تهیه کرده است و انتظار می‌رود معادن بزرگ و کوچک سنگ آهن در یک ترازو قرار نگیرند.

استیل پدیا خبر صنعت فولاد و معدن فوق را از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران