تقویت قیمت سنگ‌ آهن در پی کاهش نرخ بهره در چین

تقویت قیمت سنگ‌ آهن در پی کاهش نرخ بهره در چین

قیمت سنگ‌ آهن در جریان آخرین معاملات انجام شده با افزایش قیمت مواجه بود؛ این اتفاق در پی کاهش نرخ بهره در چین صورت گرفته است. دولت چین طی 6 ماه گذشته برای سومین بار پیاپی نرخ بهره را در جهت تحریک رشد اقتصادی این کشور افزایش داده است.

به نقل از فایننشال تایمز، قیمت سنگ‌ آهن در جریان آخرین معاملات انجام شده با افزایش قیمت مواجه بود. این اتفاق در پی کاهش نرخ بهره در چین صورت گرفته است. دولت چین طی 6 ماه گذشته برای سومین بار پیاپی نرخ بهره را در جهت تحریک رشد اقتصادی این کشور افزایش داده است.

بر اساس آمار پردازش شده توسط پرایس ایندکس، قیمت سنگ‌ آهن استرالیا دیروز دوشنبه برای تحویل در چین رقمی درحدود 3درصد افزایش داشت و به سطح 62 دلار و 50 سنت رسید. قیمت سنگ‌ آهن از کمترین میزان خود (46 دلار و 70 سنت به ازای هر تن) که در اوایل ماه آوریل ثبت شد 35 درصد رشد داشته است.

چین برگترین وارد‌کننده سنگ‌ آهن در جهان است و مقصد دو سوم از سنگ‌ آهن صادراتی جهان است کاهش نرخ بهره در این کشور منجر به کاهش هزینه دریافت وام و کاهش فشار بر فولادسازان بدهکار خواهد شد.

کاهش سطح ذخایر سنگ‌ آهن در بنادر چین همچنین افزایش تقاضا کارخانه ذوب‌ آهن چینی با نزدیک شدن به فصل ساخت وساز در چین از جمله عوامل مهم افزایش قیمت سنگ‌ آهن در هفته‌های اخیر بوده است.

با این حال بسیاری از تحلیل‌گران معتقد هستند با توجه به عدم تغییر شرایط اساسی بازار سنگ‌ آهن، دوره افزایش قیمت‌ها طولانی نخواهد بود و در آینده‌ای نزدیک قیمت ها دوباره به مسیر کاهشی باز خواهند گشت.

استیل پدیا خبر فولاد و معدن فوق را از اقتصادنیوز بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران