افزایش قیمت های قراضه سودی برای اسلب کشورهای مشترک المنافع ندارد

افزایش قیمت های قراضه سودی برای اسلب کشورهای مشترک المنافع ندارد

قیمت های اسلب صادراتی کشورهای مشترک المنافع باوجود افزایش 25 دلاری قراضه در ترکیه در هفته های اخیر به کاهش خود ادامه می دهد .

 

به گزارش استیل پدیا، افزایش قیمت های قراضه در ترکیه که اولین خریدار اسلب کشورهای مشترک المنافع است هنوز اثرات منفی اسلب ارزان قیمت چین و برزیل را جبران نکرده است .

 

یک تاجر گفت : تثبیت قیمت های قراضه قیمت های اسلب را بدون تغییر باقی گذارده است و بعدها شرایط سنگ آهن بدتر از قراضه می شود و تقریباً سنگ آهن برای یک ماه تضعیف خواهد شد . براساس ارزیابی های  Platts قیمت سنگ آهن از 56 دلار در 9 اکتبر  به 48 دلار در 5 نوامبر کاهش یافت .   

 

بعلاوه ، رقابت بین تولید کنندگان ورق گرم بسیار نزدیک است و کاهش قیمت ورق گرم اجازه افزایش قیمت اسلب را نمی دهد . یک تاجر تأیید نمود که سطح قیمت قابل معامله برای اسلب 230 تا 235 دلار FOB دریای سیاه است که قابل پذیرش همه کارخانه ها غیر از اوراز (Evraz) است که گفته شده قیمت زیر 240 دلار  FOB دریای سیاه را رد می کند .  

 

یک کارخانه اروپائی به Platts  گفت : تنها برای تولید نورد اسلب مورد نیاز ماه دسامبر را از روسیه با قیمت 230 دلار FOB دریای سیاه خریداری کرده است . تقاضا برای ورق بسیار ضعیف است و سفارشات اسلب از برزیل بسیار کمتر از کشورهای مشترک المنافع تمام می شود . یک منبع در کارخانه مذکور ذکر کرد : هیچ کس در حال حاضر با پرداخت قیمت 240 دلار موافقت نمی کند .

 

کمترین ارزیابی Platts برای اسلب کشورهای کشورهای مشترک المنافع 230 تا 235 دلار FOB دریای سیاه بود که نسبت به یک هفته قبل 5 دلار کاهش داشت .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران