بیشترین صادرات میلگرد ترکیه به کدام کشورها بود ؟

بیشترین صادرات میلگرد ترکیه به کدام کشورها بود ؟

انستیتو آمار ترکیه با وجود رکود در تقاضا در اکثر بازارهای صادراتی علاقه برای خرید میلگرد از این کشور در ده ماه ابتدای سال 2016 در کشورهای امارات متحده عربی ، آمریکا و مصر بیشتر از همه بود . این سه کشور 50 درصد میلگرد صادراتی ترکیه را به خود اختصاص داده اند .

 

به گزارش استیل پدیا، صادرات میلگرد ترکیه در فاصله ماههای ژانویه تا اکتبر حدود 4 درصد کاهش یافت و به 5 میلیون و 9 هزار تن رسید . امارات با واردات 1 میلیون و 11 هزار تن در صدر کشورهای خریدار میلگرد ترکیه بوده در حالیکه صادرات به آمریکا با حجم 1 میلیون تن همچنان قابل توجه و صادرات به مصر نیز به رقم  708 هزار تن رسیده که نسبت به سال 2015 حدود 29 درصد افزایش داشته است.

 

براساس گزارشات موجود مصر اخیراً بررسی های دامپینگ بر علیه واردات میلگرد از ترکیه ، اکراین و چین  را آغاز کرده است .

 

کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا طبق معمول در فاصله ماههای ژانویه تا اکتبر 2016 بزرگترین کشورهای واردکننده میلگرد ترکیه بوده اند .  براساس اطلاعات انستیتو آمار ترکیه اسرائیل 570 هزار تن ، یمن 455 هزار تن و عراق 320 هزار تن میلگرد از این کشور خریداری کرده اند .     

 

اتیوپی با 145 هزار تن ، کلمبیا با 133 هزار تن ، عمان با 125 هزار تن و عربستان سعودی با 120 هزار تن در رده های بعدی بزرگترین واردکنندگان میلگرد از ترکیه در فاصله ژانویه تا اکتبر 2016 قرار دارند . 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران