در گفت‌وگو با فعالان بازار بررسی شد

مالیات در نرخ نهایی فلزات چه تاثیری ‌می‌گذارد؟

مالیات در نرخ نهایی فلزات چه تاثیری ‌می‌گذارد؟

فعالان بازار فلزات از میزان مالیات دریافتی از صنف خود ناراضی هستند، اما مالیات چقدر در نرخ تمام شده فلزات تاثیر دارد؟

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که فعالان بازار فلزات از پرداختن مبلغ زیاد مالیات ناراضی هستند.

 

در همین راستا، محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در مورد پرداخت مالیات گفت: مشکل اصلی این است که بازار فلزات در رکود هستند و فلزات به دلیل وزن سنگین قیمت‌شان زیاد ولی سود آنها بسیار کم است.

او ادامه داد: فروختن فلزات سود مختلفی دارد و بعضی وقت‌ها سود فروش فلزات به یک درصد نیز می‌رسد و فعالان معتقد هستند که بر اساس سودشان مالیات پرداخت کنند.

آزاد ادامه داد: در قانون ایران مبلغ مالیات ارزش بر افزود 9 درصد نیز است که این مبلغ به حساب دولت واریز می‌شود. به نظر من باید وزارت دارایی دقیقاً بنشیند و منطقی برخورد کند تا مشکل حل شود. دولت از این 9 درصد مالیات، سه درصد آن را به شهرداری پرداخت می‌کند و بقیه را خود در اختیار می‌گیرد.

 

همچنین بهادر احرامیان، مدیر عامل فولاد یزد، در مورد مالیات و تاثیر آن روی قیمت فلزات گفت: مشکلی که فعالان بخش فلزات با مالیات دارند پرداختن مبلغ زیاد مالیات است.

او ادامه داد: نامتقارن بودن مالیات یکی دیگر از مشکلات فعالان بازار فلزات است. نامتقارن بودن به این معناست که بعضی از شرکت‌ها زیر رادار مالیات از همه نظر هستند و به قول معروف درگیر با مالیات‌اند و عده‌ای هم هستند که هنوز خارج از چتر مالیاتی کار می‌کنند.

احرامیان افزود: مشکل اینجا درست می‌شود که آنهایی که زیر چتر مالیاتی هستند بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند و از سوی دیگر برخی فرار مالیاتی دارند.

 

رضا شهرستانی، رئیس هیات مدیره شرکت کلاچ و عضو انجمن فولاد هم در مورد مالیات و تاثیر آن در نرخ فلزات به اقتصادنیوز گفت: مبلغ پرداخت مالیات ارزش افزوده 9 درصد است که بسیار وحشتناک و مبلغ سنگین است.

او تصریح کرد: بعضی از شرکت‌ها هستند که برای پرداخت مالیات به اصطلاح زیر آبی رد می‌شوند و با بعضی از شرکت‌ها قرارداد سوری می‌بندند و به علت اینکه مالیات زیاد پرداخت نکنند محصول خود را با کاهش قیمت می‌فروشند و شرکت‌هایی که می‌خواهند سالم کار کنند دچار زیان می‌شوند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران