در کنفرانس لوله و پروفیل فولادی مطرح شد

بازار بزرگی در انتظار صنایع لوله و پروفیل ایران است

بازار بزرگی در انتظار صنایع لوله و پروفیل ایران است

در کنفرانس دو روزه لوله و پروفیل فولادی که 4 و5 خرداد ماه برگزار شد، ظرفیت‌های ایران در بخش تولید و صادرات لوله و پروفیل فولادی در انتقال آب و گاز مورد تاکید قرار گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، در کنفرانس دو روزه لوله و پروفیل فولادی که 4 و5 خرداد ماه برگزار شد، ظرفیت‌های ایران در بخش تولید و صادرات لوله و پروفیل فولادی در انتقال آب و گاز مورد تاکید قرار گرفت. 

حمداله محمدنژاد مدیرعامل گروه صنعتی سدید در کنفرانس لوله و پروفیل فولادی ایران، اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولید گاز از میادین مشترک یکی از مهم‌ترین‌ برنامه‌هایی است که وزارت نفت در حال برنامه‌ریزی برای آن است. وی افزود: کشور نیازمند 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز شامل 130 میلیارد دلار در بخش بالادستی و 70 میلیارد دلار در بخش پایین دستی است. محمد نژاد تصریح کرد: تولید فعلی گاز از پارس جنوبی 400میلیون مترمکعب روزانه و سالانه 150 میلیارد مترمکعب است که تا پایان امسال باید به روزانه 567 میلیون مترمکعب برسد. در حال حاضر شرکت ملی گاز روزانه 550 میلیون مترمکعب را به کشور عرضه می‌کند که با تکمیل فازهای پارس جنوبی به 1200 میلیون مترمکعب خواهد رسید. وی ادامه داد: کشور برنامه صادرات گاز به کشورهای همسایه، هند و اروپا را دارد که تا 2500 کیلومتر حمل‌و‌صادرات گاز اقتصادی است و بعد از آن با انجماد حمل گاز انجام می‌شود. وی اظهار کرد: در حال حاضر 35 هزار کیلومتر شبکه گاز برای مصارف داخلی در کشور داریم و برنامه گازرسانی به 2.6 میلیون خانوار به میزان 1200 کیلومتر را داریم.

مدیر عامل گروه صنعتی سدید گفت: اغلب کشورهای دنیا از جمله ایران با مشکل کم‌آبی مواجهند. به همین دلیل اجرای طرح‌های انتقال آب در اولویت ماست که گام اول هم در این زمینه احداث سد است. وی عنوان کرد: فاز اول پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به معادن کرمان و یزد به طول 900 کیلومتر شروع شده است. این پروژه در مجموع شامل سه فاز و در کل 2700 کیلومتر با سیستم‌های مدرن نمک زدایی، آب شیرین کن و... است. در این کنفرانس همچنین جیمزلی مشاور ارشد گروه لوله و پروفیل بخش تحقیقات متال بولتن گفت: هند و ژاپن دارای بیشترین عرضه لوله در بازار خاورمیانه هستند و خاورمیانه یکی از بزرگ‌ترین‌ بازارهای لوله در جهان است و صادرات لوله به این بازار به‌طورکلی 20 درصد افزایش نیز یافته است. وی افزود: البته به خاطر وضعیت ایران و عراق تقاضای لوله در بازار خاورمیانه به ویژه در سال‌های 2011 و 2012 کاهش یافت، اما مجموع بازار روند صعودی داشته و خواهد داشت. همچنین خشایار تمدن، رئیس هیات مدیره کالوپ نیز در این کنفرانس گفت: ایران تا 10 سال آینده قطعا یکی از صادرکنندگان بزرگ فولاد و محصولات فولادی در جهان می‌شود.

وی تصریح کرد: کالوپ شرکتی 100 درصد خصوصی است و قیمت و محصول ما همواره رقابتی و کیفی بوده و از زمان تاسیس تاکنون 60 هزار کیلومتر لوله در سایز متوسط تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی کرده‌ایم.

 آزاده حسینی

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران