سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران

«پوسکو – دوو» کره جنوبی بندر پارسیان ایران را احداث می‌کند

«پوسکو – دوو» کره جنوبی بندر پارسیان ایران را احداث می‌کند

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت «پوسکو- دوو» (POSCO DAEWOO) با امضای تفاهم‌نامه‌ای، ساخت و توسعه بندر پارسیان (منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان) را مورد تاکید قرار دادند.

 

به گزارش استیل پدیا، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت «پوسکو- دوو» (POSCO DAEWOO)  با امضای تفاهم‌نامه‌ای، ساخت و توسعه بندر پارسیان (منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان) را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، بر اساس این تفاهم‌نامه که بین مهدی کرباسیان رئیس هیات‌عامل ایمیدرو و یونگ‌سانگ کیم (Youngsang Kim) رئیس هیات مدیره شرکت «پوسکو- دوو» کره جنوبی در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری کره به تهران امضا شد، بندر پارسیان در شهرستان پارسیان (استان هرمزگان) توسط این شرکت احداث می‌شود. ارزش این تفاهم‌نامه 220 میلیون یورو و در قالب سرمایه‌گذاری خواهد بود که بر اساس آن، شرکت مذکور تضمین می‌کند که منابع، دانش فنی و تکنولوژی مورد نیاز برای ساخت و توسعه بندر پارسیان را فراهم کند. همچنین خدمات مهندسی، تامین تجهیزات، ساخت، نصب و بهره‌برداری برای احداث و توسعه بندر پارسیان بر عهده شرکت پوسکو – دوو خواهد بود.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایمیدرو،‌ در محدوده‌ای افزون بر 9 هزار و 800 هکتار در غرب هرمزگان واقع شده که با توجه به نزدیکی به آب‌های آزاد و منابع انرژی، با هدف توسعه صنایع انرژی بر از جمله فولاد،‌ پتروشیمی و... و صادرات این محصولات پایه‌گذاری شده است. یکی از نکات همکاری‌های جدید ایران با کشورهای صاحب فناوری،‌ انتقال دانش فنی به داخل کشور است که شاید بتوان از آن به‌عنوان یکی از پایه‌های تقویت همکاری‌ها یاد کرد. در کنار این امر تامین مالی و ورود سرمایه خارجی برای طرح‌های ایران از اهمیت مشابهی برخوردار است؛ موضوعی که در تفاهم‌نامه فوق الذکر با کره جنوبی مورد تاکید واقع شده است. شرکت پوسکو- دوو از زیر مجموعه‌های شرکت پوسکو در کره جنوبی است که اکنون در سه بخش «کسب و کار و تجارت بین‌المللی»، «سازماندهی پروژه ها» و «توسعه منابع» در حوزه صنایع مختلف از جمله فولاد، فلزات، ماشین آلات، محصولات شیمیایی، قطعات خودرو، لوازم الکترونیکی، منسوجات، الیاف، تولید و توسعه انرژی، راه‌آهن، بنادر، اکتشاف، استخراج مواد معدنی و منابع غذایی در داخل و خارج و غیره فعالیت می‌کند و با بیش از 100 شرکت جهانی ارتباط دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران