در پی کاهش شدید قیمت محصولات فولادی در چین

کاهش بیشتر تقاضای سنگ‌آهن در راه است

کاهش بیشتر تقاضای سنگ‌آهن در راه است

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی شین‌ هوآ ذخایر سنگ‌آهن در 33 بندر چین در روز 29 ژوئن 78.01 میلیون تن بوده است که در مقایسه با میزان ذخایر این ماده اولیه در یک هفته قبل 820 هزار تن معادل 1.04 درصد کاهش داشته است به گزارش سایت steelorbis.com، بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی شین‌هوآ ذخایر سنگ‌آهن در 33 بندر چین در روز 29 ژوئن 78.01 میلیون تن بوده که در مقایسه با میزان ذخایر این ماده اولیه در یک هفته قبل 820 هزار تن معادل 1.04 درصد کاهش داشته است.

 

قیمت سنگ آهن برای تحویل فوری در بندر تیانجین چین در جریان آخرین معاملات انجام شده 58.90 دلار در هر تن معامله شد که در مقایسه با قیمت روز قبل 0.7 درصد کاهش داشت. این قیمت کمترین میزان قیمت در شش هفته اخیر است. بسیاری از تحلیل‌گران معتقد هستند که قمیت سنگ‌آهن تا زیر 40 دلار در هر تن سقوط خواهد کرد.

 

در هفته گذشته قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی چین کاهش داشت. اگر چه روندکاهش قیمت کمی کندتر از قبل بوده است اما در حال حاضر قیمت این محصولات در کمترین میزان خود در 10 سال گذشته به سر می‌برد.

 

در حال حاضر کسب سود برای تولید‌کنندگان فولاد بسیار مشکل شده، ادامه این شرایط از عوامل مهمی است که در کاهش قیمت سنگ‌آهن مشارکت دارد. انتظار می‌رود قیمت سنگ‌آهن وارداتی به چین در هفته‌های آینده با روند کاهشی بیشتری مواجه شود از آنروی که تولید کنندگان فولاد به واسطه ورود به فاز تعمیرات تقاضای خود را کاهش خواهند داد.

 


استیل پدیا - مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران