بانک ANZ استرالیا معتقد است

قیمت سنگ آهن بعد از تعطیلات سال نو در چین، کاهش می یابد یا افزایش؟

قیمت سنگ آهن بعد از تعطیلات سال نو در چین، کاهش می یابد یا افزایش؟

سنگ آهن، پس از گذراندن سال پرآشوبی همچون 2015، سال جدید را با رالی نسبتا قوی آغاز کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، بهای هر تن سنگ آهن 62 درصد به 45.73 دلار رسیده است که مجموع افزایش امسال را به 5 درصد رسانده است. همچنین اکنون قیمت سنگ آهن، نسبت به کف 38.30 دلاری، رشدی تاحد 19.4 درصد را تجربه می کند.

 
تیم استراتژی بانک ANZ استرالیا، معتقد است نمی توان انتظار دوام برای این رالی سنگ آهن داشت و بهای آتی سنگ آهن را تا حد کمتر از 40 دلار بر تن پیش بینی می کنند.

 
طبق اعلام این بانک، صادرات کمتر از حد تصور از سوی استرالیا، و همچنین تقاضا برای افزایش موجودی سنگ آهن در کارخانه های فولاد، سبب ایجاد این رالی و افزایش قیمت شده است.

 
با این حال، تحلیل گران در این گزارش معتقدند چین پس از پایان تعطیلات سال نو، اقدام به کاهش سطح موجودی انبارهای سنگ آهن خود خواهد کرد و ظرفیت تولید فولاد را کاهش خواهد داد.

 
با توجه به الگوی سال های گذشته از میزان عرضه و تقاضا در دوران پس از تعطیلات چین (نمودار پیوست را ملاحظه کنید)، همچنین روند قیمت سنگ آهن تاحد بسیار زیادی به کاهش متمایل است.

 
همان طور که در نمودار زیر قابل مشاهده است، از سال 2010 به بعد، قیمت سنگ آهن در یک ماه پس از تعطیلات سال نوی چین (CNY)، هرسال کاهش یافته است.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران