کاهش تولید فولاد خام چین در اواسط ژانویه

کاهش تولید فولاد خام چین در اواسط ژانویه

تولید فولاد خام 104 فولادساز چینی که با انجمن آهن و فولاد چین در ارتباط هستند در تاریخ 11 تا 20 ژانویه نسبت به اوایل ژانویه به طور متوسط 59 , 1 میلیون تن و یا 2 درصد کاهش داشت .

 

به گزارش استیل پدیا، انجمن مذکور تخمین زده که کل تولید کارخانه های چینی هم آنهائی که عضو این انجمن هستند و هم آنهائی که عضو نیستند در اواسط ژانویه 2 درصد یا بعبارتی 2 میلیون تن کاهش داشته است . حجم ذخیره محصولات فولادی در این کارخانه ها در تاریخ 20 ژانویه  5 , 12 میلیون تن بوده که نسبت به 10 ژانویه 1 درصد افزایش نشان می دهد.

 

انجمن آهن و فولاد چین متوسط تولید اعضاء این انجمن در اوایل ژانویه 94 میلیون تن و تولید خارج از این انجمن 51 , 1 میلیون تن بوده است. طبق اظهارات این انجمن این 94 میلیون تن از اطلاعات ارائه شده توسط اعضائی بدست آمدکه در ضرب العجل تعیین شده اطلاعات خود را به انجمن ارسال کرده بودند در حالیکه دیگر کارخانه های عضو بدلیل کاهش تولید و توقف کار در واحدهای خود قادر نبودند اطلاعات خود را به موقع ارسال نمایند.  

 

براساس گفته های تجار کاهش تولید در اواسط ژانویه غافلگیرکننده نبوده زیرا میزان تقاضا در آستانه سال نو چینی (7 تا 13 فوریه) پائین آمده است . برخی از این تجار عقیده دارند تقویت تولید فولاد در اواخر ژانویه و اوایل فوریه کم بود زیرا تجار و خریداران وارد تعطیلات می شوند. بازار فولاد هم حداقل تا اواسط فوریه با تمام ظرفیت فعال نخواهد بود.

 

هیچ کدام از تجار درباره روند بازار بعد از سال نو چینی اطمینانی نداشتند اما همه آنها پیش بینی کردند که میزان تقاضا کمی بهبود یابد زیرا آهنگ رشد اقتصادی چین هم آرام است.  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران