افت ارزش روبل و حرکت صعودی بازار داخلی روسیه

افت ارزش روبل و حرکت صعودی بازار داخلی روسیه

براساس گفته های اندری لاپتف (Andrey Laptev) مدیر استراتژی سوراستال : کاهش روبل می بایست پتانسیل صادرات صنایع فولاد روسیه را می گشود و مصرف داخلی فولاد را کاهش می داد اما یکمرتبه پرداخت وام برای صنایع آغاز شد .

 

به گزارش استیل پدیا، لاپتف گفت : افت ارزش روبل و نفت از یک طرف مثبت بوده است و روسیه را از بیماری هلندی رهائی بخشیده ، بیماری هلندی اصطلاحی است در متون اقتصادی و زمانی کاربرد دارد که در یک کشور یک بخش خاص بیشتر توسعه داده می شود و بقیه بخش ها ضعیف باقی می ماند و در روسیه هم نفت و گاز بخش های مهمی بودند .

 

او افزود : ارزش گذاری بیش از حد پول داخلی در گذشته صادرات در صنایع اصلی را فلج کرده است . ولی در حال حاضر ارزش روبل مناسب است و می تواند این رکود را برطرف نماید . فرصت هائی بوجود آمده که فقط مختص فولاد نیست و کسانی که در بخش فولاد کار می کنند باید برای کسب موقعیت های صادراتی مناسب همتراز  سایر تولید کنندگان کالاهای دیگر قرار گیرند.

 

لاپتف گفت: ما به لطف دلار گرانتر موفق شدیم  با بهره وری کامل از امکانات بسیاری از تولیدات خود را مدیریت کنیم و هزینه ها را کاهش دهیم  و این منجر به کاهش پیشنهادهای کارخانه شد.

 

این مدیر اجرائی گفت : اگر روبل همچنان قوی بود فولادسازان روس خودشان را گول می زدند . در سال 2015 روسیه تولید فولاد خام خود را تنها 400 هزار تن کاهش داد و به 71 میلیون تن رساند  و همچنان پنجمین تولید کننده بزرگ فولاد دنیا است . 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران