مصطفی مؤذن زاده مشاور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران

ایران از سال آینده واردات پلت سنگ آهن را متوقف می کند

ایران از سال آینده واردات پلت سنگ آهن را متوقف می کند

در سال جدید خورشیدی (20 مارس 2016) ایران یک کارخانه پلت (گندله) سنگ آهن را به خط تولید خود اضافه خواهد نمود که در پی آن واردات پلت متوقف می شود .

 

به گزارش استیل پدیا، او گفت: احتمالاً تولید فولاد در ایران مانند سایر کشورها کاهش می یابد اما پروژه های تولید پلت بخشی از برنامه بلند مدت ایران است و سیگنال های منفی بازار فولاد در آن نقشی ندارد.

 

او مشخصاً به پروژه های سنگ آهن گل گوهر، فولاد مبارکه، پروژه های فولاد خراسان در سنگان واقع در شمال شرق ایران و پروژه میدکو در جلال آباد واقع در شهر زرند کرمان اشاره نمود که تولید سالانه 5 , 12 میلیون تن پلت را به ظرفیت تولید سالانه ایران خواهد افزود و واردات از دیگر کشورها را منتفی می سازد .

 

گمرک ایران: در هشت ماه نخست سال جاری خورشیدی (تا 21 نوامبر ) فولاد سازان این کشور در حدود 945 هزار تن پلت از دیگر کشورها بویژه هند وارد نموده اند .   

 

ظرفیت تولید فعلی پلت در ایران حدود 23 میلیون تن می باشد اما نیاز این کشور براساس تولید میانگین فولاد 35 تا 40 میلیون تن است . یک کارشناس فولاد گفت: بنابراین یک فاصله 12 میلیون تنی بین تولید و تقاضا وجود دارد، او افزود:  واردات بسیارکمتر از 12 میلیون تن است زیرا واردات مواد اولیه هزینه های تولید فولاد در ایران را می افزاید و با توجه به شرایط بازار فولاد تولید در ایران کمتر از ظرفیت نرمال است .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران