صرفه‌ جویی با کاهش مصرف چوک‌های پشتیبان در فولاد مبارکه

صرفه‌ جویی با کاهش مصرف چوک‌های پشتیبان در فولاد مبارکه

مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه گفت: کاهش 50 درصدی خرابی چوک‌های پشتیبان نورد گرم و رسیدن به میزان مصرف استاندارد سبب 30 میلیارد ریال صرفه‌جویی دراین مجتمع تولیدی شد.

 

به گزارش استیل پدیا، روابط عمومی فولاد مبارکه، مهران شمس افزود: چوک‌های پشتیبان یکی از قطعه‌های حساس و پرکار در نورد محسوب می‌شود که شامل سامانه روان‌کاری با روغن است.

 

وی افزود:یکی از قطعه‌های حساس این سامانه روان‌کاری بوش‌هایی با پوشش بابیت است و شرکت‌های معدودی در دنیا قادر به ساخت این قطعه حساس هستند.

 

نصیری، کارشناس فرآیند تولید نورد گرم نیز در این خصوص تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که به دلایل مختلف در سال‌های گذشته وجود داشت، مصرف این بوش‌ها بسیار بیشتر از استاندارد بود، به‌ طوری که تعداد زیادی از این بوش‌ها در طول یک سال مصرف می‌شد که با توجه به مقایسه با بهترین عملکرد رقبا، این تعداد چند برابر بیشتر است.

 

کارشناس فرآیند تولید نورد گرم افزود: به دلیل هزینه بسیار بالا برای تامین و تعمیر این قطعه‌ها با دستور مستقیم و نظارت مدیریت نورد گرم، تیم کاری متشکل از کارشناسان و تکنسین‌های نورد گرم با تخصص‌های مختلف تشکیل شد و در یک فعالیت گروهی منسجم سه ماهه مشکلات بوش‌ها بررسی و رفع شد.

 

نصیری خاطرنشان کرد: هم‌‌ اکنون تعداد خرابی این بوش‌ها 50درصد کاهش پیدا کرده و در فعالیت‌های آتی خرابی آنها به کمتر از 30 عدد در سال کاهش خواهد یافت که این امر صرفه‌ جویی اقتصادی بالغ بر 30 میلیارد ریال در سال را به همراه دارد.

 

رکورد جدید درحمل محصولات ریلی

 

از سوی دیگر رئیس واحد بسته‌ بندی و بارگیری ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه گفت: رکورد جدید حمل ریلی محصول نورد سرد در مهر‌ماه سال جاری به میزان 30 هزار و 113 تن به ثبت رسید که نسبت به رکورد قبلی 3 درصد رشد داشته است.

 

محسن زارع با بیان اینکه رکورد قبلی این واحد در مرداد امسال و به میزان 29 هزار و 310 تن به ثبت رسیده بود، افزود: حمل ریلی در جهان دارای مزایای قابل توجهی است و همواره از دید مشتریان محصولات فولادی و تولید کنندگان پنهان نمانده است.

 

وی ضمانت بیشتر و سلامت محصول تا رسیدن به دست مشتری، کاهش میزان سوخت مصرفی برای حمل محصول، افزایش ایمنی حمل و کاهش ترافیک و حوادث جاده‌ای را از مهم‌ترین مزایای حمل ریلی نسبت به حمل جاده‌ای برشمرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران