قدرت تولیدکنندگان داخلی

ثمره کاهش واردات فولاد در امریکا

ثمره کاهش واردات فولاد در امریکا

بهای فولاد در امریکا تاحدی پایین آمد که واردات بالاخره کم شده و سهام شرکت U.S. Steel Corp را از افت بیشتر در امان نگاه داشت.

 

به گزارش استیل پدیا، سهام این شرکت با 14 درصد افزایش و رشد دو روزه ای برابر 26 درصد، بیشترین رشد را از دسامبر 2008 تاکنون تجربه می کند.

 

شرکت AK Steel Holding امریکا نیز رشد 15 درصدی را در ارزش سهام خود شاهد بود. U.S. Steel تا پیش از رشد اخیر خود، 73 درصد از بهای خود را در اثر واردات و افت بهای فولاد از دست داده بود.

 
همانطور که در نمودار زیر می توان دید، واردات فولاد امریکا در 7 ماه منتهی به اکتبر کمتر از حجم وادرات در سال 2014 بوده است.

 
به گفته انستیتوی آهن و فولاد امریکا، در شرایطی که بهای سنگ آهن کاهش یافته، کاهش واردات به کارخانه های این کشور کمک کرده است که ظرفیت در حال استفاده در کارخانه های خود را به میزان 2.8 درصد بیشتر کنند. این نخستین افزایش از ماه سپتامبر تاکنون بوده است. برخی از این کارخانه ها اعلام کرده اند که قیمت های خود را نیز بالاتر خواهند برد.

 
به گفته تحلیل گر کلارکسون پلاتو (Clarksons Platou Securities)، لی مک میلان (Lee McMillan)، خبر خوب این است که واردات فولاد بالاخره در کشور امریکا کاهش یافت. به لطف سیاست های حمایتی (افزایش تعرفه های آنتی دامپینگ) و همچنین به لطف کاهش قیمت فولاد تولید امریکا، اکنون شاهد افت واردات فولاد در کشور هستیم.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران