گزارش هفتگی سنگ آهن

سقوط کم سابقه قیمت های سنگ آهن

سقوط کم سابقه قیمت های سنگ آهن

کاهش تولید کارخانه های فولاد و قیمت پیشنهادها در بازار ، قیمت های سنگ آهن را در هفته گذشته به کمتر 40 دلار رساند . برای سنگ آهن فاین 62 درصد 45 , 4 دلار کاهش یافت و به 60 , 39 دلار CFR چین رسید که رکود جدید کاهش قیمت را ثبت نموده است .

 

به گزارش استیل پدیا، مرجع شاخص فولاد قیمت سنگ آهن فاین 62 درصد را در سطحی کمتر از 40 دلار و در حدود 40 , 39 دلار CFR بندر تیانجین ارزیابی نمود .

 

ابهامات در مورد کاهش تولید فولاد و چشم انداز ضعیف برای بازار فولاد بسیاری از کارخانه ها را مجبور کرده محموله های مدت دار خود را در بازار بفروش برسانند . حق بیمه اغلب محموله های وارداتی موجود در بازار کاهش یافته و قیمت معاملات ثابت شده است .  

 

حجم موجودی بنادر در هفته گذشته بشدت افزایش یافت و پیشنهاد شده محموله های در راه چین با تأخیر وارد شود . موجودی در بنادر مهم چین در تاریخ 4 دسامبر به 49 , 91 میلیون تن رسید که نسبت به جمعه هفته گذشته 32 , 2 میلیون تن بیشتر بود .

 

تدارکات دریائی بدلیل مشکلات مالی در اواخر سال بسیار محدود بوده و اغلب کارخانه ها تنها از بنادر خرید می کنند . کارخانه های فولاد ظرفیت تولید فولاد خود را نیز کاهش داده اند. نرخ تولید با روش کوره بلند در کارخانه های مهم چین به 93 , 76 درصد کاهش یافته است .

 

قیمت های فولاد در هفته گذشته یک کاهش بزرگ دیگر در قیمت ها را تجربه کرد ، قیمت های شمش 80 یوآن کاهش داشت و به 460 , 1 (66 , 228 دلار) رسید .

 

تعداد زیادی از کارخانه ها در چین در نیمه دوم سال میلادی با مشکلات مالی روبه رو هستند البته فعالان بازار انتظار دارند قیمت های فولاد در آینده ای نزدیک به جای اولش باز گردد . به گفته یک تاجر از اهالی پکن قسمت اعظم کاهش تولید بخصوص در کارخانه های کوچک و متوسط در ماه دسامبر اتفاق می افتد .  

 

این در حالیست که یک شرکت استخراج معدن استرالیائی جدید بنام روی هیل (Roy Hill) اولین محموله صادراتی خود را به سوی آسیا روانه ساخته است . به گفته منابع آگاه : این اولین محموله برای کارخانه پوسکو (Posco) کره جنوبی ارسال شده است.   


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران