رییس نظام مهندسی معدن ایران مطرح کرد

درخواست سازمان نظام مهندسی معدن از دولت درمورد وظایف غیرحاکمیتی

درخواست سازمان نظام مهندسی معدن از دولت درمورد وظایف غیرحاکمیتی

بسیاری از وظایف غیرحاکمیتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نظام مهندسی معدن واگذار نشده است.

 

به گزارش استیل پدیا، مهندس هرمز ناصرنیا؛ رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: نظام مهندسی معدن در قانون معادن بندی مبنی بر واگذاری برخی از وظایف غیر حاکمیتی دولت به سازمان نظام مهندسی معدن ایران  دارد که تاکنون جز تعداد محدودی بسیاری از وظایف حاکمیتی هنوز به سازمان واگذار نشده است.

 

وی در ادامه افزود: در خصوص ارایه دوره های آموزش و برگزاری نمایشگاه ها و همایش های معدنی به سازمان نظام مهندسی معدن بارها با وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کرده ایم ولیکن متاسفانه مخالفت هایی صورت گرفته است.

 

ناصرنیا با اشاره به برپایی چهارمین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: این نمایشگاه از تاریخ 7 تا 9 مهر ماه در قسمت جنوبی نمایشگاه مصلی برگزار خواهد شد.

 

رئیس نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به کمبود سرمایه گذاری در بخش های مختلف معدنی خاطر نشان کرد: در صنایعی همچون سرب، روی، تیتانیوم، مس و نیکل جای سرمایه گذاری زیادی وجود دارد همچنین سنگ های ایران به لحاظ تنوع و زیبایی در سطح بالایی هستند و هر نوع سنگی که در دنیا وجود دارد در ایران نیز هست و کشورهای دیگر نظیر ترکیه سنگ های ایران را فرآوری کرده و آن را به نام کشورشان صادر می کنند.

 

ناصرنیا با بیان اینکه ایران دارای پتانسل زیادی برای جذب سرمایه گذاران خارجی است تصریح کرد: هر ساله به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری تحقیقات جدید را منتشر می کنیم و به سفارتخانه های مختلف ارسال می کنیم.

 

وی با اشاره به حضور هیات های خارجی در همایش معدن طی سالهای گذشته خاطر نشان کرد: تاکنون موفق به جذب 4 شرکت سرمایه گذاری در بخش معدن شده ایم که به ایمیدرو معرفی شان کرده ایم و در مراحل نهایی انعقاد قرارداد پس از برداشتن کامل تحریم ها هستند.

 

ناصر نیا با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری خارجی جلوتر از سایر بخش ها هستیم گفت: هیات های اتریش ، ایتالیا، کانادا، آفریقای جنوبی و چین از جمله کشورهایی بودند که برای سرمایه گذاری در بخش معدن اعلام آمادگی کردند.

 

رئیس نظام مهندسی معدن ایران در خاتمه گفت:  بیش از 190 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت و حدود 30 درصد از شرکت کنندگان از شرکت ها و هلدینگ های خارجی هستند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران