ایران اصلی ترین بازیگر فولاد در خاورمیانه است

ایران اصلی ترین بازیگر فولاد در خاورمیانه است

دکتر مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه ایران در جولای 2015 بیش از یک میلیون و 200 هزار تن فولاد تولید کرد گفت: این میزان تولید درحالی است که قدرت تولید میزان بیشتری از فولاد را داشتیم اما به دلیل رکود بازاهای جهانی و داخلی به ظرفیت مورد نطر نرسید.

 

به گزارش استیل پدیا، دکتر مهدی کرباسیان افزود: در رده بندی جهانی چین با تولید بیش از 476 میلیون تن فولا در رتبه نخست قرار داشته و ایران رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده است.

 

کرباسیان دلیل رقابتی بودن تولید فولاد در ایران را نیروی ماهر و باتجربه در کشور عنوان کرد و افزود: سابقه طولانی در تولید فولاد، توجه به بازارهای محلی و خاورمیانه، زیرساخت های موجود در ایران شامل راه آهن، دسترسی به آب های آزاد و امنیت موجود در ایران و نیز ارزان بودن 55 درصدی هزینه انرژی از دیگر مزایای تولید در ایران است.

 

وی برنامه  ایران برای چشم انداز 2025 را 55 میلیون تن فولاد برشمرد و افزود: برای تولید این میزان فولاد، 66.2 میلیون تن کنسانتره و 22میلیون تن گندله نیاز است. وی اشاره کرد: همچنین از این میزان فولاد، تنها 46 میلیون تن مصرف داخلی است و مابقی را می توان صادر کرد.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: ایران دارای 156 معدن سنگ آهن است که عمده آن از نوع مگنتیتی و قیمت متوسط هر تن آن 16 دلار است عمده این معادن در دست ایمیدرو است.

 

وی تصریح کرد: ایمیدرو از سال 2013 به بعد اکتشافات جدیدی را در مناطق مرکزی ایران برنامه ریزی کرد که تا 2 ماه اتی تکمیل خواهد شد. حجم این اکتشافات 200 هزار کیلومتر مربع بوده و ایمیدرو از شرکت هایی که مشتاق به مشارکت هستند استقبال می کنند.  

 

وی گفت : امروز تنها 100 هزار کیلومتر مربع اکتشاف تکمیلی شده است. وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در معادن ایران گفت: چابهار، فولاد سازی های موجود در منطقه آزاد بندرعباس و پارسیان از جمله این فرصت های سرمایه گذاری است. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران