یو یانگ،‌ تحلیگر کالا در شانگهای اعلام کرد

بازار سنگ‌آهن و فولاد اندکی رونق گرفت

بازار سنگ‌آهن و فولاد اندکی رونق گرفت

در حالی که بازار پرکشمکش فولاد چین چشم‌انداز تقاضای سنگ‌آهن را تیره و تار کرده بود، سنگ آهن در معاملات آتی دالیان با رشدی یک درصدی اندکی از افت شدید چند جلسه اخیر خود را جبران کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، قیمت فولاد نیز در بازار شانگهای رشدی 4 درصدی را تجربه کرد، ولی در اواسط روز بیشترین این رشد را از دست داد که منعکس کننده احتیاط سرمایه‌ گذاران در مورد مصرف فولاد چین با وجود کاهش تقاضا بوده است.قیمت هر تن سنگ‌آهن با رسیدن به زیر 44 دلار کمترین سطح خود را در یک دهه اخیر به ثبت رسانده بود.

 

یو یانگ،‌ تحلیگر کالا در شانگهای اعلام کرد:به نظر من سنگ‌آهن با فروش مازاد مواجه شده بود و ما یک بهبود تکنیکال در قیمت این ماده و دیگر کالاها مشاهده می‌کنیم، ولی چشم‌ انداز چندسال آینده با توجه به زیرساخت‌های ضعیف همچنان منفی باقی مانده است.

 

 سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشدی 1.2 درصدی 303.5 یوان به ازای هر تن معامله شد. بر اساس شاخص فولاد (TSI) روز گذشته، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 1.8 درصدی به 43 دلار و 40 سنت رسیده بود.

 

برف در شمال چین باعث ایجاد مشکلات حمل‌ونقل سنگ‌آهن از بندر به کارخانه شده که باعث توقف خرید یا تعطیلی کوره‌های ذوب شده است. با ادامه داشتن کاهش تقاضا در سال جاری، بسیاری از کارخانه‌های فولاد چین تولید خود را کاهش داده یا متوقف کرده‌اند.

 

شرکت خدمات سرمایه‌ گذاری مودیز اعلام کرد که چشم انداز منفی برای شرکت‌های فولاد آسیایی منجر به تداوم افت سودآوری این شرکت‌ها خواهد شد که ناشی از عرضه مازاد و ضعف تقاضای چین بوده است.

 

جیمینگ زو،‌ نایب رئیس مودیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:سرمایه‌ گذاری پایین، هزینه زیرساختی متوسط و تولید بدون زرق و برق باعث کاهش 5 درصدی تقاضای فولاد چین در سال 2016 خواهد شد.

 

لازم به ذکر است، در معاملات شانگهای هر تن میلگرد با رشدی 0.2 درصدی 1667 یوان معامله شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران