افزایش قیمت

ادامه صدرنشینی ورق فولادی در بازار

ادامه صدرنشینی ورق فولادی در بازار

رشد قیمت ورق برای دومین جریان افزایشی در یکماه اخیر به ثبت رسید که ممکن است باز هم ادامه یابد. با توجه به ضعف نسبی در اغلب بازارهای فولادی می توان این روزها ورق را صدرنشین بازار فولاد نام نهاد.

 

به گزارش استیل پدیا، در بازار ورق باز هم شاهد افزایش قیمت ها بودیم که دلیل اصلی این رشد نرخ ها را باید افزایش بهای این کالا از کارخانه و سپس تقویت دلار در بازار داخلی دانست. به نظر می رسد جهت گیری صعودی جدیدی در بازار ورق اغاز شده که می تواند بر دورنمای بازار مؤثر واقع شود.

 

پس از مدتی افزایش قیمت ورق در بازار داخلی که به دلیل برتری عرضه بر تقاضا در کنار کاهش حجم واردات صورت گرفت و البته با تقویت دلار در بازار آزاد نیز همراه بود ، معاملات و بهای این کالا مجدداً وارد یک فاز تثبیت شد. این تثبیت نرخ ها از آن جهت حائز اهمیت بود که توانست رشد قیمت های پیشین را حفظ کرده و قیمت های کشف شده را به پله ای برای رشد مجدد بهای این کالا تبدیل کند.

 

حال با افزایش بین 5 تا 25 تومانی بهای ورق فولاد مبارکه و یا فولاد سبا از کارخانه این ذهنیت جدید در بازار رخنه پیدا کرده که ممکن است افزایش قیمت ها وارد سکانس جدیدی شده باشد که با رشد بهای دلار نیز همگام خواهد بود.

 

با توجه به کاهش واردات ورق ، بازگشت خریداران و افزایش تقاضای مؤثر و همچنین احتمال افزایش بیشتر قیمت دلار ، ممکن است این رشد نرخ ها ادامه یابد که برای این بازار یک نقطه قوت بزرگ تلقی خواهد شد.

 

در بازار سایر مقاطع فولادی شرایط چندان مطلوبی حاکم نیست زیرا هم قیمت تیرآهن و هم قیمت میلگرد کاهشی شده و افت بهای شمش نیز به وخامت اوضاع افزوده است. البته کاهش عرضه های کلاف فولادی در بازار تهران به رشد محدود قیمت این کالا انجامیده ولی توجه چندانی را در بر نداشته است. با توجه به تمامی این موارد باید ورق را یکی از بهترین کالاها در بین مصنوعات فولادی نام نهاد که می تواند صدرنشین این بازار تلقی شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران