در رقابت برای تولید کم هزینه تر سنگ آهن، بی اچ پی از ریو جلو افتاد

در رقابت برای تولید کم هزینه تر سنگ آهن، بی اچ پی از ریو جلو افتاد

بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton)، از رقیب خود ریوتینتو (Rio Tinto) پیشی گرفت تا در جهان بزرگترین صادرکننده سنگ آهن ارزان قیمت به چین باشد.

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته تحلیل گر یو بی اس (UBS)، گلین لاوکاک (Glyn Lawcock)، بی اچ پی در کاهش قیمت سر به سری خود تا حد 28 دلار امریکا بر تن، موفق شده است ریوتینتو را پشت سر بگذارد (قیمت سر به سری: قیمتی از سنگ آهن که با آن، تولید کننده نه سودی به دست می آورد و نه متحمل ضرری میشود). با این حال کسب برتری در رقابت بین این دو شرکت بزرگ، با اینچ و سانتی متر است.

 
با وجود آنکه بی اچ پی اعلام کرده است که در سه الی چهار ماه اخیر، کم هزینه ترین سنگ آهن را به چین صادر کرده است، این وضعیت مدام میتواند در حال تغییر باشد زیرا هر دو شرکت برای کمتر کردن هزینه هایشان و کاهش قیمت سر به سری، سخت در تلاشند.

 
گزارش جدید یو بی اس نشان میدهد که شرکت ویل (Vale) برزیل و معدن روی هیل (Roy Hill) خانم گینا رینهارت، هردو با قیمت سر به سری 39 دلار بر تن، در رتبه های بعدی قرار دارند. فورتسکیو (Fortescue) نیز با 42 دلار بر تن قیمت سر به سری، در جایگاه بعد قرار میگیرد.

 
در ماه می که یو بی اس ارقام منحنی های هزینه شرکتهای تولید کننده سنگ آهن را بررسی کرد، اعلام شد که بی اچ پی و ریو هر دو با قیمت سر به سری 30 دلار بر تن مشغول به تولید هستند. از همان زمان پیشی گرفتن بی اچ پی آغاز شد.هر دو شرکت هم اکنون از قیمت 55 دلاری سنگ آهن، حاشیه سود خوبی به دست می آورند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران