مدیر سرمایه گذاری شرکت اعلام کرد

دلایل زیان ذوب آهن و افزایش سرمایه ۳۸۲ درصدی و قبض عجیب ۱۶۷میلیارد تومانی

دلایل زیان ذوب آهن و افزایش سرمایه ۳۸۲ درصدی و قبض عجیب ۱۶۷میلیارد تومانی

مدیر سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن با ارایه توضیحاتی درباره دلایل اعلام زیان ۷۴۲ ریالی هرسهم،افزایش سرمایه ۳۸۲ درصدی و قبض عجیب ۱۶۷ میلیارد تومانی از برخورد حقوقی با انتشار دهندگان قبض خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا، مجتبی فریدونی درباره تغییر 180 درصدی وضعیت درآمدی شرکت ذوب آهن و اعلام زیان 742 ریالی به جای سود 86 ریالی هر سهم سال مالی اسفند 94 اظهار داشت: عمده زیان ناشی از کاهش شدید فروش و افزایش هزینه های مالی است که طی آن فروش شرکت از 3 به 2.8 میلیون تن و نرخ فروش از مبلغ 16.975 به 14.322 ریال به ازای هر کیلو کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه این موضوع متاثر از رکود حاکم بر بازار آهن آلات به دلیل کاهش فوق العاده ساخت و ساز و اختصاص اعظم بودجه عمرانی دولت به طرح های نیمه تمام است ، ادامه داد: با محاسبه میزان فروش 2.8 میلیون تنی و قیمت فروش محصولات حدود 94 تومان از درآمد پیش بینی شده شرکت برای سال مالی جاری کاسته شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر نقش مهم کاهش میزان فروش و افت قیمت ها، افزایش بهای تمام شده در کنار افزایش هزینه های مالی از 400 میلیارد تومان سال گذشته به 470 میلیارد تومان سال جاری هم در اعلام زیان 742 ریالی هر سهم و تحقق 222 ریالی زیان در سه ماه اول موثر بودند.

 

فریدونی با اشاره به توقف امروز نماد " ذوب" و آمادگی برای ارایه توضیحات بیشتر به مسئولان سازمان بورس، درباره افزایش سرمایه 382 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و شایعه موافقت حسابرس با افزایش سرمایه 300 درصدی توضیح داد: این موضوع در جریان بوده و توسط سازمان حسابرسی استان اصفهان انجام می شود تا بعد از موافقت ، مراحل لازم برای اخذ مجوز سازمان بورس و برگزاری مجمع فوق العاده طی شود.

 

وی با بیان اینکه آخرین پیگیری ها مربوط به دیروز و از طریق مراجعه به سازمان حسابرسی استان انجام شده، افزود: بنابراین نه تنها تاکنون نظر نهایی حسابرس اعلام نشده بلکه با توجه به محل افزایش سرمایه مورد نظر، حسابرس امکان موافقت با فقط درصدی از افزایش سرمایه 382 درصدی را ندارد.

 

فریدونی در مورد انتشار قبض گاز 167 میلیارد تومانی ذوب آهن در شبکه های اجتماعی که با تعجب و کنجکاوی همراه شده هم به بورس پرس توضیح داد: در این قبض 4 میلیارد تومان مربوط به دوره اخیر و 163 میلیارد تومان هم به بدهی های سنواتی اختصاص دارد. در این مورد تا کنون 30 میلیارد تومان پرداخت شده و قرار است در آینده مبالغ دیگری پرداخت شود.

 

وی ادامه داد: با این حال با توجه به اینکه چنین اسنادی جزء اسرار شرکت ها محسوب می شوند ، با هماهنگی به عمل آمده با مدیر عامل شرکت ، پیگپری های لازم برای برخورد قانونی با انتشاردهندگان این قبض در حال انجام است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران