امسال تقاضای جهانی سنگ آهن ثابت می ماند

امسال تقاضای جهانی سنگ آهن ثابت می ماند

شرکت بزرگ معدنی بی اچ پی اخیرا اظهار داشته که انتظار دارد تقاضای سنگ آهن سال 2019 در سطوح مشابه سال گذشته بماند در حالی که در کوتاه مدت نگرانی هایی در مورد عرضه وجود دارد.

 

به گزارش استیل پدیا، تولید بالای چدن و اختلالات پیش بینی نشده در عرضه سنگ آهن موجب شد در 6 ماهه منتهی به دسامبر گذشته بازار این ماده اولیه عملکرد خوبی داشته باشد. قیمت فعلی سنگ آهن 62 درصد حدود 88 دلار هر تن سی اف آر چین است که 22.5 درصد نسبت به دوم ژانویه سال جاری بالا رفته است.

 توقف فعالیت برخی معادن شرکت واله برزیل پس از فاجعه 25 ژانویه موجب رشد قیمت سال جاری شده است.

شرکت بی اچ پی در رابطه با حوادث این چنینی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت باید تلاش ها برای اطمینان از این مطلب که دیگر چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد دوبرابر شود و معتقد است لازم است یک نهاد مستقل بین المللی بر ساخت و عملکرد همه سد ها نظارت داشته باشد.

در حالی که پیش از این اتفاق انتظار می رفت تولید سنگ آهن واله امسال به 400 میلیون تن برسد حال احتمال اختلال در تولید 70 میلیون تن از سنگ آهن این شرکت مطرح است. از 11 فوریه که چینی ها از تعطیلات برگشتند، حاشیه سود پایینشان موجب شد به افزایش قیمت های ناشی از این حادثه واکنش نشان دهند و عدم توانایی در خرید در قیمت بالا سنگ آهن را ارزان تر کرد. شرکت بی اچ پی همچنین اظهار داشت که تولید جهانی فولاد که سال گذشته رشد خوبی داشته امسال در راستای روند وضعیت اقتصادی جهانی سرعت رشد کمتری خواهد داشت.

منبع: metal bulletin

ترجمه: م. تابان شمال


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران