باز هم تیراندازی در شمال پاریس

باز هم تیراندازی در شمال پاریس

دادستانی پاریس اعلام کرد این عملیات سحرگاه امروز (چهارشنبه) در منطقه «سن دونی» (Saint-Denis) صورت گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، برخی منابع نزدیک به پرونده حوادث تروریستی پاریس، ماموران آتش نشانی و شاهدان از تبادل آتش در جریان این عملیات خبر دادند. این عملیات زیر نظر بخش ضد تروریسم پلیس قضائی و واحد نیروهای ویژه پلیس فرانسه صورت گرفت.

برخی منابع نزدیک به تحقیق، از مجروح شدن تعدادی از نیروهای پلیس در جریان این عملیات خبر می دهند.

تلویزیون اسکای نیوز انگلیس نیز گزارش داد که این عملیات برای دستگیری یکی از مظنونان دخیل در حملات تروریستی پاریس انجام شد.

این عملیات پنج روز پس از حمله های جمعه شب پاریس صورت گرفت که در جریان آن شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت.

دو انفجار انتحاری در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه صورت گرفت.

همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت «باتاکلان» بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند.

آخرین گزارش ها از آمار قربانیان از کشته شدن دست کم 129 نفر و مجروح شدن بیش از 350 نفر حکایت دارد.

تاکنون تعدادی از عاملان حملات تروریستی پاریس شناسایی شده اند، اما همچنان «صلاح عبدالسلام» مظنون اصلی این حملات متواری است. وی صبح شنبه خاک فرانسه را به مقصد بلژیک ترک کرد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا