افزایش 250 درصدی قیمت فولاد در یکسال گذشته/ جهش قیمت زمین اصلی ترین عامل گرانی بازار مسکن است

افزایش 250 درصدی قیمت فولاد در یکسال گذشته/ جهش قیمت زمین اصلی ترین عامل گرانی بازار مسکن است

دنیای معدن -دبیر انجمن انبوه سازان گفت: افزایش 250 درصدی قیمت فولاد در یکسال گذشته بازار مسکن را تحت تأثیر خود قرار داده است.

فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور ، از افزایش 250 درصدی قیمت فولاد در یکسال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته قیمت هر کیلو فولاد در درب کارخانه هزار و 600 تومان بود، اما امسال به دلیل عدم نظارت از سوی مسئولان قیمت آن به 5 هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

وی با بیان اینکه مسکن یک کالای تولیدی زمان بر است، گفت: متأسفانه به دلیل نوسانات ایجاد شده در بازار اقتصادی کشور هزینه تولید افزایش یافته و همین موضوع بر روی بازار مسکن تأثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: تب میلیونی بازار مسکن! /دوای درد گرانی خانه ها دست کیست؟

بحران جدید در بازار مسکن

دبیر انجمن انبوه سازان کشور تصریح کرد: افزایش قیمت تمام شده تولید مسکن یک بحران جدیدی را در این بازار ایجاد کرده است و همین موضوع موجب شده که شرایط سختی برای تمام تولیدکنندگان و خریداران مسکن ایجاد شود.

پورحاجت توضیح داد: متأسفانه شرایط اقتصادی کشور قدرت خرید مردم را کاهش داده به طوری که هم اکنون کمترین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 2 میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: کاهش قیمت دلار و یا مصالح ساختمانی نقش چندانی در وضعیت بازار مسکن ندارد بلکه افزایش چشمگیر قیمت زمین در چند سال گذشته اصلی ترین دلیل وضعیت کنونی بازار مسکن است.

سردرگمی مردم برای خرید و یا فروش مسکن

دبیر انجمن انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان خرید مسکن در این بازار سردرگم هستند، گفت: وضعیت بازار مسکن به گونه ای شده که خریدار و یا فروشنده هیچ اعتمادی به این بازار ندارند و حاضر به ریسک نیستند.

پورحاجت در پایان گفت: با ثبات در بازارهای موازی مسکن می توان امیدوار باشیم که بخش مسکن بهبود یابد.

انتهای پیام/

بی اعتمادی متقاضیان به بازار خرید و فروش مسکن

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا