بررسی التهابات بازار آهن و فولاد در مجلس با حضور مسئولان وزارت صنعت

بررسی التهابات بازار آهن و فولاد در مجلس با حضور مسئولان وزارت صنعت

گروه صنایع معدنی >فولاد - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی التهابات بازار آهن و فولاد در مجلس با حضور مسئولان وزارت صنعت در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روز گذشته در جلسه این کمیسیون با حضور مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت تلاطم‌های ایجاد شده در بازار فولاد بررسی شد، اظهار داشت: در چند روز گذشته التهاباتی در بازار میلگرد و آهن ایجاد شد که نباید این اتفاق می‌افتاد.

وی با بیان اینکه حدود 23 میلیون تٌن تولید فولاد کشور است، ادامه داد: از این مقدار حدود 12 میلیون تن در داخل مصرف می‌شود و حدود 10 میلیون مازاد تولید داریم که با این اوصاف نباید التهابی در این بازار رخ می‌داد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: اخیراً نیز وزارت صنعت و معدن و تجارت بخشنامه‌ای در راستای تنظیم بازار فولاد تدوین و ابلاغ کرد که در بخشنامه مذکور نحوه توزیع فولاد در بورس کالا و بخش خصوصی ذکر شده است.امیدواریم این بخشنامه هرچه سریعتر اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ادعای اینکه ریشه اصلی تلاطم ایجاد شده در بازار فولاد در نحوه عرضه آن در بورس کالا است، اضافه کرد: در چند روز گذشته خریدها از بورس کالا به شدت کاهش یافته است و باید تکلیف چرایی این موضوع مشخص شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا