آمریکا ۱۱ میلیون بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک خود را وارد بازار می‌کند

آمریکا ۱۱ میلیون بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک خود را وارد بازار می‌کند

وزارت انرژی آمریکا قصد دارد ۱۱ میلیون بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور (SPR) را برای جبران کمبود عرضه در بازار‌های جهانی به بازار عرضه کند.رویترز می‌گوید که این اقدام در آستانه تحریم‌های نفتی ایران که انتظار می‌رود عرضه نفت در بازار با کاهش مواجه شود انجام خواهد شد.

 

به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا قصد دارد ۱۱ میلیون بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور (SPR) را برای جبران کمبود عرضه در بازار‌های جهانی به بازار عرضه کند.
رویترز می‌گوید که این اقدام در آستانه تحریم‌های نفتی ایران که انتظار می‌رود عرضه نفت در بازار با کاهش مواجه شود انجام خواهد شد.
براساس اعلامیه فروشی که روز دوشنبه وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده است زمان تحویل این عرضه بین اول اکتبر تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸ خواهد بود.
براساس فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن دور تازه‌ای از تحریم‌ها به ویژه علیه صنایع نفتی ایران، سومین صادر کننده بزرگ نفت جهان، را در ماه نوامبر اجرا خواهد کرد.
یک تاجر نفت به خبرگزاری رویترز گفته است که این فروش برای این طراحی شده است تا نشان دهد دولت ترامپ به دنبال اتخاذ اقداماتی برای مقابله با افزایش قیمت نفت در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های نفتی علیه تهران است.
این اقدام ترامپ در حالی انجام خواهد شد که تحلیلگران معتقدند جبران کاهش عرضه نفت ایران در بازار‌های جهانی بسیار سخت است و ممکن است قیمت نفت را به بالای یکصد دلار افزایش دهد.
عربستان از جمله صادر کنندگان نفت است که واشنگتن روی آن برای جبران کاهش عرضه نفت حساب باز کرده است.
با این وجود تحلیلگران بازار انرژی جهان می‌گویند روی کاغذ امکان جبران وجود دارد، ولی در عمل بازار به خاطر بحران‌های جهانی از جمله در لیبی و ونزوئلا ممکن است با کاهش‌های دیگری نیز مواجه شود.
علاوه بر این، مقامات ایرانی از جمله بیژن زنگنه وزیر نفت ایران همواره تاکید کرده است که ایران مشتری‌های خود را پیدا خواهد و عرضه نفت این کشور متوقف نخواهد شد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا