ارتقای وضعیت سهام فولاد خراسان(فخاس) در بورس ناشی از منطق اقتصادی است

ارتقای وضعیت سهام فولاد خراسان(فخاس) در بورس ناشی از منطق اقتصادی است

دنیای معدن -مدیرعامل «مجتمع فولاد خراسان» در نشستی با اصحاب رسانه، که برای تقدیر از تلاش های خبرنگاران برگزار شد، خبرنگاران را وجدان بیدار و چشم بینای جامعه نامید که در نبرد تحمیلی اقتصادی و همه جانبه امروز و کارزار روانی ایجاد شده توسط دشمنان کشور، می¬توانند منشا امیدآفرینی و بازتاب دهنده تلاش¬ها و مجاهدت¬هایی باشند که برای رشد کشور و رفاه مردم صورت می گیرد.

مهندس سیدحسن احمدی، در این نشست که روز سه شنبه، 23 مردادماه و در محل دفتر مدیرعامل فولاد خراسان برگزار شد، با تاکید بر نقش رسانه ها در انعکاس صحیح اخبار و پوشش دادن موفقیت هایی که در عرصه های گوناگون، به ویژه اقتصاد و صنعت رخ می دهد، افزود: ما انتظار نداریم که در رسانه ها فقط تعریف و تمجید بشنویم و ببینیم، اما نباید اجازه داد موفقیت ها و تلاش های امیدآفرین نادیده گرفته یا کم رنگ شوند.

وی با اشاره به ارتقای وضعیت سهام فولاد خراسان در بورس و استقبال بازار از این موضوع گفت: بازار بسیار هوشمندانه عمل می کند و سرمایه، بدون دلیل منطقی و رصد کردن دقیق، مسیر خرید و رشد یک سهم را برنمی گزیند. آن چه رخ داده، حاصل توفیقات شرکت در به ثمر رساندن بیش از 1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح های توسعه، تکمیل زنجیره تولید، ارزیابی مثبت از تاب آوری شرکت و توان صادرات محصول و ارزآوری برای کشور است.

مدیرعامل بزرگ ترین قطب صنعتی شرق کشور، در بخشی از اظهارات خود به رشد فروش «مجتمع فولاد خراسان» در سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته مجتمع فولاد خراسان توانست به 1900میلیارد تومان فروش انواع محصولات فولادی دست یابد و در چهارماهه اول امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد 57 درصد رشد ارزش ریالی فروش محصولات میانی و نهایی توسط شرکت بوده ایم

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با اشاره به شرایط بازارهای داخلی و خارجی، خواستار تعامل دولت و تشکل های بخش خصوصی در تعیین نرخ فروش محصولات بر مبنای تعیین منطقی و مناسب نرخ ارز شد و افزود: در صورت تسهیل صادرات و نزدیک شدن نرخ محصولات به منطق بازار و اقتصاد، صنایع فولادی می توانند در ارزآوری ناشی از صادرات غیرنفتی نقش خود را در کمک به اقتصاد کشور به نحو بهتری ایفا نمایند. ضمن این که اولویت دادن منطق اقتصادی بر ساز و کارهای سیاسی در امر تولید و فروش محصولات، از ایجاد رانت در اقتصاد می کاهد.

گفتنی است در پایان این نشست خبری و پس از پرسش و پاسخ های مدیرعامل فولاد خراسان با خبرنگاران، با اهدای هدایایی به رسم یادبود، از مجاهدت های اصحاب رسانه و تعامل آن ها با صنعت گران، به ویژه مجتمع فولاد خراسان تقدیر به عمل آمد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا