احتمال خروج شرکت هاي اروپايي از طرح هاي معدن و صنايع معدني

احتمال خروج شرکت هاي اروپايي از طرح هاي معدن و صنايع معدني

گروه معادن - رئيس هيات عامل ايميدرو از احتمال قطع همکاري برخي شرکت هاي خارجي در طرح هاي معدن و صنايع معدني ايران خبرداد و گفت : در حال حاضر مهمترين مشکلي که با آن روبرو هستيم جابجايي پول است.

به گزارش ماین نیوز، رييس سازمان توسعه و نوسازي صنايع و معادن ايران  در خصوص تاثير اعمال تحريم ها بر فعاليت اين سازمان بخصوص در زمينه قرارداد هاي خارجي اظهار داشت : هرچند هنوز خروج شرکت هاي خارجي طرف قرارداد بطور رسمي از سوي آن ها اعلام نشده است ،اما برخي شرکت هاي بزرگ اروپايي و استراليايي عنوان کرده اند در صورتي که اتحاديه اروپا بر سر مواضع خود در خصوص برجام و عدم پيروي از آمريکا در اعمال تحريم ها پايبند نباشد به دليل منافع مشترک با شرکت هاي امريکايي همکاري خود با ايران را در حوزه معدن و صنايع معدني قطع خواهند کرد.

مهدي کرباسيان با تاکيد بر اين که در حال حاضر مهمترين مشکلي که در بحث تحريم ها با آن مواجه هستيم بحث جابجايي پول است گفت: اگر بتوانيم مسائل مر بوط به تهاتر و جايگزيني يورو به جاي دلار را در مبادلات حل کنيم به نظر مي رسد کمترين مشکل را خواهيم داشت.

کرباسيان با اشاره به اين که تحريم ها در حوزه معدن و صنايع معدني چندان اثر گذار نخواهد بود افزود: با توجه به اين که تامين مواد اوليه در اين حوزه داخلي است و در ساير بخش ها نيز کما بيش به خود اتکايي رسيده ايم از اين رو چندان جاي نگراني وجود ندارد.

کرباسيان در خصوص فعاليت هاي اين سازمان در استان هاي محروم کشور گفت: يکي از اقدامات خوبي که در سال هاي اخير انجام داديم در استان هايي مانند سيستان بلوچستان و خراسان جنوبي و ساير نقاط محروم مرکزي است.

وي در اين باره تشريح کرد: عمليات اکتشاف به طور وسيع در اين مناطق شروع شده و به دنبال کشف معادن، صنايع معدني و اشتغال در اين مناطق ايجاد خواهد شد.

کرباسيان تصريح کرد:در سيستان بلوچستان يک کار وسيع در زمينه ژئو فيزيک و اکتشاف انجام داديم و خوشبختانه محدوده هاي اميد بخشي زيادي در بخش سنگ آهن ،طلا و کروميت و ساير محصولات بدست آمده و در حال حاضر در مرحله پايش آن ها هستيم.

وي با بيان اين که پيش بيني مي کنيم تا پايان سال يک کارخانه آنتيموان در زهدان و فراوري طلا و همچنين کارخانه فولاد مکران را راه اندازي کنيم گفت: گشايش اعتبار طرح فولاد مکران طي دو ماه گذشته انجام شده و عمليات اجرايي آن پيشرفت قابل ملاحظه اي دارد. وي تصريح کرد: اميدوراريم اکتشافات در اين مناطق به نتيجه برسد و بتوانيم در ايجاد رونق اقتصادي و اشتغال گامي برداريم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا